Ce spune președintele ANPC despre zborurile anulate în ultimul moment: În cazul unor companii suntem legați de mâini și de picioare

Data publicării:
Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Horia Constantinescu, președintele ANPC. Foto: Captură video

Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, a declarat, luni, că în cazul curselor aeriene anulate în ultimul moment, „dacă este vorba de zboruri ale unor companii care nu îşi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, „Autoritatea este legată de mâini și de picioare și nu au altă cale decât notificarea prin Centrul European al Consumatorilor”.

El a precizat că încă de anul trecut, într-o discuţie cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pe justiţie şi protecţia consumatorului, a arătat că este nevoie de o structură operativă europeană.

„Dacă vorbim de zboruri anulate de către companii ce nu îşi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, cu siguranţă Autoritatea noastră, din păcate, este legată de mâini şi picioare. Nu avem altă cale decât notificarea prin Centrul European al Consumatorilor al acestor situaţii”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, la Prima News.

El a arătat că au un act normativ în Parlament şi speră să fie la dispoziţie în toamna acestui an, prin care operatorii vor trebui să aibă un reprezentant legal, pentru că în multe situaţii nu au niciun interlocutor.

„Sâmbătă am reuşit să identific un reprezentant al celor de la Wizz Air, legat de cursa de la Lisabona, care se anulase. Am smuls promisiunea că consumatorii români vor primi banii”, a precizat preşedintele ANPC.

El a explicat că, „dacă era vorba de companie românească, ar fi putut lua în primul rând măsuri, fie de încetare a practicii, dacă se dovedea că este una înșelătoare, sau o măsură mai dură, de suspendare a activităţii pentru o perioadă mai lungă de timp”.

„Încă de anul trecut, într-o discuţie cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pe justiţie şi protecţia consumatorului am arătat că este nevoie de o structură operativă europeană, alta decât în mod graţios să comunicăm de la unul la altul hârtii. Cred că regulamentele europene ar trebui adaptate vremurilor pe care le trăim. Din păcate, din ce în ce mai puţini piloţi, din ce în ce mai puţin personal navigant, fac ca lucrurile să se complice din ce în ce mai mult”, a menţionat Horia Constantinescu.

Editor : Bianca Chirilă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Singurii pensionari care sunt scutiți de CASS, chiar dacă au pensii peste 3000 lei
Digi FM
Românul care-l critică pe David Popovici și-l numește "lup singuratic cu staff de 5 persoane": "Mai pune și...
Pro FM
Antonia, zeița verii în Mykonos. Apariție de Barbie în costum de baie roz, la plajă, în vacanță cu familia...
Film Now
Adam Sandler, adevărul despre secretul căsniciei „foarte speciale” cu Jackie. Soția sa apare în toate filmele...
Adevarul
„Disprețuit” de Kremlin. Cinci lucruri mai puțin cunoscute despre Medvedev, angajat într-un război al...
Newsweek
EXCLUSIV Cum arată noile taloane de pensie cu plata CASS. Sunt trimise în toată țara DOCUMENTE
Digi FM
Uită de mitul celor 10.000 de pași pe zi! Cât trebuie să mergi pe jos, de fapt, pentru o viață mai sănătoasă
Digi World
Forma rară de Parkinson de care suferea Ozzy Osbourne ridică noi întrebări. Ce ar fi contribuit la progresia...
Digi Animal World
Panică într-un apartament din New Hampshire. Un piton de 1,5 metri, descoperit în baie de un locatar
Film Now
Ce spun prieteni de-ai fostei soții a lui Liam Neeson despre legătura lui cu Pamela Anderson. Natasha a murit...
UTV
Cheloo, mesaj video după testul pozitiv pentru droguri: „Trăiesc o mizerie foarte bine pusă la punct”