Compania americană Northrop Grumman a prezentat vineri seara, în premieră, noul bombardier strategic invizibil B-21 „Raider” care va intra în dotarea aviației americane, informează Reuters.
B-21, o „aripă zburătoare” similară în formă cu cea a predecesorului său B-2, este o aeronavă „stealth”, nedetectabilă pe radar, care poate transporta și lansa atât arme convenționale, cât și nucleare. Avionul poate fi realimentat în timpul zborului, ceea ce îi oferă practic o rază de zbor nelimitată.
B-21, un avion de „generația a șasea”, urmează a înlocui bombardierele strategice B-1 și B-2 aflate în prezent în dotarea aviației SUA.
Noul avion e alcătuit, conform companiei producătoare, dintr-un nou tip de material cu proprietăți radar-absorbante, mai rezistent și care necesită mai puține ore de mentenanță, ceea ce duce la scăderea costurilor de operare și reduce uzura.
Un singur aparat B-21 va costa 750 de milioane de dolari. În prezent, șase astfel de avioane sunt în diferite stadii de finalizare pe linia de producție. Primul B-21 are programat primul zbor la jumătatea anului 2023.
Armata SUA vrea să se doteze cu cel puțin 100 de bombardiere B-21
Pentagonul intenţionează să se doteze cu cel puţin 100 de astfel de aparate de înaltă tehnologie.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Avionul prezintă de asemenea o „arhitectură deschisă”, ceea ce îi permite să se adapteze uşor la viitoarele progrese tehnologice. „Arhitectura sa deschisă” permite în special „integrarea viitoare a unor software-uri” capabile să-i amelioreze performanţele, în special autonomia sa, „pentru ca avionul să nu devină depăşit rapid”.
Tehnologia „stealth”, care permite minimizarea detectării unui aparat de către radare, datorită formei avionului şi a materialelor din care este construit, există de mai multe decenii. Dar, potrivit fabricantului Northrop Grumman, B-21 va fi un avion „invizibil de nouă generaţie”, care utilizează „noi tehnici şi materiale” încă nedivulgate publicului.
Supranumele său, „Raider”, este inspirat dintr-un raid efectuat de colonelul James Doolittle pentru a bombarda Tokyo în 1942, prima lovitură americană asupra teritoriului japonez în cel de-al Doilea Război Mondial, ca represalii la atacul aviaţiei japoneze asupra bazei americane la Pearl Harbor, în Hawaii, cu un an mai devreme.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.