Autostrada spre Pitești, cu trei benzi pe sens

Data publicării:
AUTOSTRADA-Mediafax

„Bătrâna doamnă” a infrastructurii româneşti, autostrada care leagă Capitala de Piteşti, este unul dintre cele mai aglomerate drumuri ale ţării. În luna iunie au circulat în medie 27 de mii de maşini în fiecare zi.

Odată cu finalizarea lucrărilor la autostrada Piteşti - Sibiu traficul va creşte cu 15 - 20 de mii de autovehicule estimează oficialii de la Transporturi.

Aşa că se fac planuri pentru ca autostrada spre Piteşti să mai primească o bandă pe sens. Potrivit Master Planului pentru Transporturi, modernizarea şoselei de mare viteză s-ar putea face în etape: prima oară ar intra în lucru cei 36 de kilometri dintre Capitală şi podul de peste răul Argeş, apoi o altă bucată dinspre Piteşti şi abia la urmă mijlocul autostrăzii. Deocamdată, însă, cei o sută de kilometri de şosea de mare viteză au nevoie de reparaţii.

În plus, pe aproape 50 de kilometri din şosea, lipsesc gardurile de protecţie.

„Nu ne apucăm de garduri când noi nu avem şosea. Încă are încă fisuri, este normal este suprasolicitată şi atunci trebuie să o protejăm”, este de părere Ion Lixandru, transportator.

O şosea cu trei benzi pe sens de la Piteşti la Bucureşti nu va rezolva nimic, dacă Centura Capitalei va rămâne la stadiul actual, spun transportatorii.

„Dacă nu legăm Bucureştiul prin centură de A2 şi A3 degeaba o facem. La intrare în Bucureşti se formează cozi de 1, 2, 3, 4 kilometri de camioane care nu au unde să se ducă şi dacă vin cu trei benzi ce am rezolvat? Poate în zece ani să avem nevoie la o creştere la trei benzi, dar doar de la km 36 încoace”, a mai adăugat Lixandru.

Autorităţile promit însă că în trei ani toţi cei 72 de kilometri ai centurii Capitalei vor avea câte două benzi pe sens. Centura de Sud a Bucureştiului ar putea intra în lucru în primăvara anului viitor. Pe de altă parte, lucrările la autostrada Piteşti - Sibiu ar putea începe în 2017.

„Noi vom instructa proiectantul să segmenteze, să sectorizeze această autostradă, astfel încât să avem lucrări în paralel pe mai multe loturi. Să vedem dacă putem împărţi autostrada în loturi de 20-25 de kilometri maxim, astfel încât să o avem în trafic în 2020”, a precizat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

În Master Planul pentru Transporturi nu se arată când ar putea începe lucrările pentru lărgirea autostrăzii spre Piteşti, cât ar putea costa şi nici din ce bani s-ar putea realiza.

În prezent doar 16 kilometri din şoselele rapide ale României au trei benzi pe sens și o bucată din autostrada Bucureşti - Ploieşti.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
După ce George Simion l-a jignit, Emmanuel Macron l-a sunat imediat pe Nicușor Dan. Liderul francez i-a spus...
Digi FM
Mesajul unui puști de 12 ani, diagnosticat cu autism, pentru George Simion, după ce l-a jignit pe Nicușor...
Pro FM
Ultimele cuvinte ale lui Avicii. Ce a scris Tim Bergling în jurnal, cu o zi înainte de a-și pune capăt vieții
Film Now
Cu părul cărunt și un costum masculin reinterpretat, Andie MacDowell a fost regina covorului de la Cannes...
Adevarul
Șoferii pot reduce consumul de carburant cu 15-25% dacă scot un singur element de pe mașină
Newsweek
4.800 lei în plus la pensie în luna iunie pentru un pensionar cu 37 ani munciți. Cum se explică?
Digi FM
Irinel Columbeanu are mari datorii la azil. Pensia nu acoperă nici măcar un sfert din cheltuieli: "Nu-l mai...
Digi World
"Nu e de glumit. Intoxicația cu apă poate fi fatală!". Primele simptome și ce să faci dacă o persoană se...
Digi Animal World
Acest câine are un nume absolut hilar: „Mama mea refuză să-mi plimbe câinele pentru că numele lui e prea...
Film Now
Scarlett Johansson, despre colaborarea cu Bill Murray și acuzațiile ce i-au fost aduse actorului: Viața l-a...
UTV
Salma Hayek, pe coperta Sports Illustrated Swimsuit 2025: „Am aproape 60 de ani, nici nu mi-ar fi trecut prin...