Ce înseamnă „oligarh”. Cine a avut dreptate Dan Voiculescu sau jurnalistul?

„Oligarhii înseamnă puterea celor puţini”, a explicat profesorul Andrei Țăranu senesul larg al cuvântului. „Însă aici conceptul vine într-o altă conotaţie, e legat de oligarhii din Rusia, cei care au privatizat într-un mod extrem de coruptibil economia fostei Uniuni Sovietice de pe teritoriul Rusiei. Vorbim de foarte mulţi oligarhi care au apărut în epoca respectivă”, a precizat Andrei Țăranu, profesor de științe politice.
„E vorba de o concentrare extrem de mare de putere economică preluată de la stat în mâinile foarte puţinilor oameni de afaceri ruşi pe stil nou care devin brusc miliardari şi care au monopol integral”, a explicat, la rândul său, Ioan Bogdan Lefter. „În orice caz, (...) un asemenea fenomen în România nu avem”, a adăugat Lefter.
„În România şi în Europa de Est paternul au fost foştii securişti, care imediat după revoluție au avut bani negri, bani albi şi care au cumpărat pe sume foarte mici, pentru că imediat după revoluție, valoarea dolarului era mare, în timp ce valoarea producției românești era extrem de mică şi s-au cumpărat întreprinderi, pământuri...”, a reamintit Bogdan Lefter.
„Au fost membri ai Securității, au fost foarte multe persoane de-astea cărora li se spunea milionari de carton. Drenau de fapt banii unor servicii secrete şi cumpărau şi intrau în politică, în economie, în privatizări”, a punctat comentatorul. „Sunt o mulţime de afaceri la care cetățenii normali, adică capitalistul clasic, nu ar fi putut să intre dacă nu ar fi avut relaţii”, a adăugat Ioan Bogdan Lefter.
Urmăriți comentariile complete ale celor doi invitați în materialul video de mai sus.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.