Cine sunt „regii asfaltului”. Companiile care construiesc autostrăzi în România

Data publicării:
29112012 20regii 20asfaltului-35883

Cei mai mulţi bani a încasat în acest an compania Spedition UMB, controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. 124 de milioane de euro a primit societatea pentru lucrări la Autostrăzile Moara Vlăsiei - Ploieşti şi Timişoara - Lugoj şi pentru câteva contracte de reparaţii şi deszăpezire de drumuri.

Pe locul doi în top urmează un alt constructor român.

Romstrade, firma care până de curând a construit lotul I al Autostrăzii Nădlac-Arad a încasat anul acesta 90 de milioane de euro și este unul dintre cel mai bine plătiți constructori de către CNADNR.

Companiile italiene s-au impus încet dar sigur în domeniul lucrărilor de infrastructură. Astaldi a încasat 84 de milioane de euro pentru lucrări la Autostrăzile Orăştie - Sibiu şi Cernavodă - Medgidia, dar şi pentru reabilitarea a două drumuri naţionale.

Cu toate că sunt renumiţi pentru întârzieri, americanii de la Bechtel sunt şi în acest an printre cei mai bine plătiţi constructori.

Şi compania americană Bechtel a încasat sume importante de la CNADNR: peste 76 de milioane de euro, asta în condiţiile în care lucrările la tronsonul de autostradă dintre Suplacu de Barcău şi Borş au fost întrerupte în urmă cu doi ani.

Compania austriacă Strabag completează a cincea poziţie în topul celor mai bine plătite companii care au semnat contracte cu CNADNR. 72 de milioane de euro au primit austriecii pentru Autostrada Deva - Orăştie şi cinci contracte pentru drumuri naţionale.

Sumele plătite sunt însă doar o parte din facturile pe care statul le are de achitat.

„La rambursabi, mergem cu ceva datorii, am consumat toți banii și avem, tot vorbim la Guvern, în ședințele care au fost anterior. Iar la întreținere avem plătiți la zi. Și la investiții avem datorii la anul să plătim”, a declarat Mircea Pop, director general CNADNR.

În schimb, pentru întârzierile înregistrate pe şantiere, CNADNR a aplicat în primele zece luni din an șapte amenzi echivalente cu valoarea unui singur kilometru de autostradă. Este vorba de puţin peste 5 milioane de euro primite de la 4 companii, în condiţiile în care în acest an, 12 lucrări de autostradă înregistrează întârzieri importante.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri