Cristian David: Suntem tributarii unei lipse de comunicare articulată a unui brand solid nu doar de țară, ci și de nație

Data publicării:
06022013 20m 20david 20strategie-48101

Cristian David, ministrul delegat pentru românii de pretutindeni, vrea ca, până la sfârșitul lunii martie, să poată propune în Guvern o strategie națională, integrată, privind românii de pretutindeni. Strategia va avea o abordare interministerială, care să cuprinda aria de activitate a fiecărui minister responsabil cu problemele care țin de mediul de viață al românilor din străinatate.

„Problemele cu care românii se confruntă în străinatate sunt cam aceleași. Sunt probleme care țin de școală, de educație, de găsirea unui loc de muncă, de credință. Sunt probleme transpuse într-o altă societate în care românii încearcă să se integreze”, a declarat ministrul la emisiunea „Imparțial”, realizată de jurnalistul Luca Niculescu la Digi24.

Fostul ministru de Interne, Cristian David a vorbit și de perspectiva unui minister, care să înglobeze departamentele din mai multe ministere, care s-ar putea crea într-un an sau doi, dacă nevoile o vor impune, caz în care s-ar putea consolida și bugetul. „E o variantă de lucru, nu e deocamdată o prioritate. Ne adaptăm treptat acestei realități”, a spus ministrul.

Strategia pusă în discuție de Cristian David vizează cinci domenii prioritate: menținerea identității naționale, culturale, lingvistice și de credință a țării; afirmarea „unei identități de nație pe care trebuie să o prezentăm și să o promovăm cu demnitate și mândrie în afară”; facilitarea integrării românilor în societățile în care au ales să trăiască; asigurarea unei legături a românilor din străinătate cu familiile rămase în țară; asigurarea apărării unei imagini și a demnității tuturor românilor.

Până acum s-a configurat o imagine care nu întotdeauna a reflectat ceea ce ne-am dorit noi să arătăm despre români și poate că și într-un fel suntem tributarii acestei lipse de comunicare articulată a unui brand solid nu doar de țară, ci și de nație. S-a discutat în termeni de marketing despre brandul de țară, dar promovarea unei imagini a națiunii române este la fel de importantă”, a declarat Cristian David.

Ministrul a subliniat că Academia română și alte instituții care au substanță în aceasta chestie pot ajuta în definirea unei identități pe care să o promoveze mai departe.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri