Cum s-a văzut eclipsa parțială de lună

Te-ar putea interesa și:
A fost eclipsă parţială de lună aseară, ocazie pentru satelitul natural al Pământului să ofere un adevărat spectacol de culoare. Eclipsa a putut fi observată din mai multe zone ale țării. Pentru a vedea mai bine evenimentul astronomic, curioşii au format cozi la observatorul „Vasile Urseanu” din capitală dar şi la cel din Bârlad.
Aeară, luna a fost portocalie, culoare dată chiar de eclipsa parţială. Punctul maxim al fenomenului a fost atins la ora 21:20.
Cei mai încântaţi au fost cei copiii.
- Mi s-a părut foarte tare. N-am mai vazut niciodată luna portocalie şi... un pic cam ciudat.
Alte două planete s-au văzut, în ciuda norilor.
- Mi s-a părut interesantă. Este prima eclipsă pe care o văd prin telescop. Chiar a fost spectaculos.
Şi la Observatorul din Bârlad, curioşii au observat fenomenul prin lentila telescopului. Pentru că cerul a fost acoperit de nori, eclipsa s-a putut vedea doar pentru câteva minute.
- Spectaculos, emoționant, merită văzut și nu trebuie ratat!
„Este singurul fenomen mai important pe anul acesta, vizibil din țara noastră. O eclipsă cu o acoperire de până în 25 la sută din discul lunar”, spune Ciprian Vîntdevară, muzeograf la Observatorul Astronomic „Vasile Pârvan”.
În medie, o eclipsă parțială sau totală de Lună poate fi văzută o dată la patru ani. Următorul fenomen astronomic important va fi pe 31 ianuarie 2018. Atunci va fi eclipsă totală de Lună, însă, în România va putea fi văzută doar parțial.
Eclipsa parţială de Lună a fost vizibilă în mare parte din emisfera estică, din Europa şi până în Australia, adică pentru aproape 6 miliarde de oameni. Fenomenul astronomic a avut loc cu două săptămâni înaintea eclipsei totale de Soare, care va putea fi observată în Statele Unite.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.