Ghidul oficial al MAI le interzice jandarmilor să dea cu spray în față și să lovească în cap
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Inquam Photos
„Ghidul de intervenție profesională” din 2008 al Ministerului de Interne, destinat exclusiv personalului Jandarmeriei Române, detaliază pe 134 de pagini ce pot face și cum pot face jandarmii, de la dominarea fără armă a adversarului la moduri de tragere și secvențe de foc. La subcapitolul „Folosirea pulverizatorului de mână cu substanțe iritant-lacrimogene” scrie cu litere mari, de tipar: „Atenție! Nu se pulverizează substanța direct în fața adversarului”.
Sursă foto: INQUAM PHOTOS / Octav Ganea
„Folosirea eficientă şi oportună a gazelor este o metodă acceptată numai pentru imobilizarea persoanelor şi se realizează cu ajutorul pulverizatorului. Pulverizatorul de mână cu substanţe iritant - lacrimogene este destinat imobilizării unor persoane recalcitrante, dispersării unor grupuri de agresori sau evacuării acestora din încăperi şi ascunzători, fără a se produce vătămări corporale”, scrie în ghidul oficial, consultat de mai multe surse media, printre care stirileprotv.ro și ziare.com.
După care se precizează că „distanța eficientă de folosire este de maximum 3 metri, dar nu mai puțin de 1,5-2 metri” și se atașează textului și o poză din care jandarmii să rețină că nu au voie să pulverizeze direct în față.
În ceea ce privește zonele corpului asupra cărora jandarmii pot interveni, lămuri apar la subcapitolul „Zone de acțiune și elemente de traumatologie”.
„Zona roşie – dispusă la nivelul capului – este o zonă interzisă deoarece acţiunea în forţă asupra acesteia poate produce decesul adversarului. Evitând acţiunea asupra acestei zone se previn: riscurile traumatice mortale; contactul cu sângele adversarului (risc de îmbolnăvire hepatita C”, scrie în ghidul MAI.
Din pozele și video-urile făcute publice după protestul de vineri s-a putut vedea, în mai multe rânduri, cum jandarmii au încălcat regulile de mai sus, dacă nu și alte din ghidul oficial.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.