Guvernul vrea să construiască pasarele peste șoseaua de centură a Capitalei, care este nefinalizată

Data publicării:
centura capitalei 22 iul-1

Bucureşti e printre puţinele, dacă nu chiar singura, capitale europene care nu are o centură ocolitoare complet funcţională. Din cei 79 de kilometri, Capitala României are doar 20 de kilometri de centură funcţională.

Guvernul are însă idei. După ,,succesul" pasarelelor de pe DN1, autoritățile se gândesc să monteze pasarele și poduri. Soluţia de durată pentru fluidizarea traficului rutier pe şoseaua de centură a Bucureştiului este construirea de pasarele, iar statul va aloca în acest sens bani din buget dacă lucrările nu pot fi finanţate din fonduri europene, în 2014-2015, a declarat premierul Victor Ponta.

Şoseaua de centură a Capitalei candidează la titlul de cel mai tergiversat proiect rutier major al României.

Dezbătut încă din anul 2005, înainte de aderarea la Uniunea Europeană, proiectul estimat de CNADNR la o valoare de 2,3 miliarde de lei (circa 530 milioane de euro) a trecut "de pe hârtie" la stadiul de şantier în anul 2007, iar de atunci s-au reabilitat în mod real doar 20 de kilometri, şi aceştia finalizaţi în proporţie de 90-95%.

Între timp, în alte oraşe din ţară proiecte de zeci de milioane de euro, o parte dintre ele cu bani europeni, pentru centuri cu regim de autostradă, deşi începute mai târziu, au fost finalizate sau sunt funcţionale.

Statul a cheltuit aproape 90 milioane de euro pentru lucrări de modernizare, conform Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) pe 20 de km.

În total, şoseaua de centură are 72 de km, deci deci nici măcar o treime nu e modernizată. Traficul zilnic pe şoseaua de Centură e de 144.000 de maşini.

Premierul Victor Ponta și primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, au mers astăzi pe centura Capitalei ca să vadă problemele întâmpinate în trafic de şoferi. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri