Reparații cu frâna trasă la CFR Marfă

Data publicării:
locomotiva - captura
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Într-un raport din iunie, Autoritatea de Siguranţă Feroviară trăgea un semnal de alarmă asupra situaţiei de la CFR Marfă. În urma unui control, inspectorii au constatat că 648 de vehicule, adică 75% din totalul locomotivelor şi automotoarelor companiei, au termenul de reparaţii depăşit.

Mare parte din ele nu sunt folosite, spun şefii de la CFR Marfă. Din totalul de 907 locomotive, doar 414 sunt în circulaţie. Sindicatele recunosc însă că sunt probleme.

„Avem o problemă în zona mentenanţei, în zona reparaţiilor mari la locomotive. Ele se repară, însă, în număr foarte mic. Cele mai mari restanţe le avem la locomotivele diesel hidraulice. Conducerea CFR Marfă a făcut o strategie şi trebuie găsiţi banii ca în cinci ani de zile să intrăm în normalitate cu toate reviziile la locomotive”, a declarat Iulian Măntescu, lider de sindicat.

Trenurile companiei de stat acumulează întârzieri nu doar din cauza stării proaste a căii ferate, care permite o viteză de doar 20-25 de kilometri pe oră, ci şi din cauza deselor defecţiuni. În medie, se înregistrează 36 de probleme tehnice pe lună.

În urma verificărilor, inspectorii de la siguranţa feroviară au încadrat CFR Marfă la nivelul de risc 4, din 5 posibile. Conducerea companiei spune însă că în ultimele două luni a luat măsuri de îmbunătăţire a condiţiilor de siguranţă, iar Autoritatea de Siguranţă Feroviară a revenit asupra concluziilor raportului.

După analizarea programului de măsuri transmis de către CFR Marfă, nivelul de siguranţă s-a îmbunătăţit de la 4 la 2”, se arată într-un răspuns către Digi24.

CFR Marfă are acum acelaşi nivel de risc ca şi cel mai mare operator privat, Grupul Feroviar Român.

Anul trecut, 36 de accidente în care au fost implicate trenurile CFR Marfă au fost cauzate de angajaţii companiei sau de starea proastă a vagoanelor şi locomotivelor.

CFR Marfă a încheiat 2014 cu o pierdere de șase milioane de euro. Statul vrea ca anul viitor să vândă 51% din acţiunile companiei care are o cotă de aproape 55% din piaţa transportului de marfă pe calea ferată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuvântul din limba engleză pe care îl folosesc toți românii, dar aproape nimeni nu-l scrie corect
Digi FM
Cum a fost surprinsă Delia în direct la Digi 24, la învestirea lui Nicușor Dan. Durerea s-a văzut pe chipul...
Pro FM
Soția lui Jorge are 52 de ani, dar e mult mai tânără și la chip, și la trup. Apariție superbă, de neignorat...
Film Now
Sofia Vergara, siluetă de vis în costum de baie: "Vara nu e pregătită pentru tine". Ședință foto improvizată...
Adevarul
Case la 3.500 de euro, soare și un trai liniștit. Țara de lângă România unde tot mai mulți străini se mută...
Newsweek
Cum execuți silit Casa de Pensii dacă ai primit o pensie mai mică la recalculare? Instanța a decis
Digi FM
Povestea de viață a lui Claudiu Gherguț, câștigătorul Chefi la cuțite: "Am mâncat pâine mucegăită cu muștar...
Digi World
Sfârșitul Universului va veni mai devreme decât se prevedea, cred oamenii de știință olandezi
Digi Animal World
Momentul când un urs cade prin tavanul unei case din Kentucky. S-a prăbușit direct pe aragazul din bucătărie
Film Now
Brad Pitt, transformare totală de look pe coperta GQ. „Viața mea personală e mereu la știri. Este așa de 30...
UTV
Bianca Censori, din nou goală pe Instagram. Soția lui Kanye West, acuzată de „indecență publică”