Un colos al mărilor și oceanelor, escală în Portul Constanța

Data publicării:
nava elbe - captura
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Mircea Someşan, românul care se află la comanda vaporului gigant Elbe, este de altfel unul dintre puţinii români care au un astfel de post. Practic gestionează tot ce se întâmplă pe uriaşul de 300 de metri lungime şi 49 lăţime. Lansată la apă în 2014, nava poate transporta, la capacitate maximă, aproape 9.400 de containere pline cu marfă.

„Responsabilitatea comandantului este aceea de a duce nava şi echipajul dintr-un port în altul şi de a ajunge la capătul liniei cu marfa aşteptată de cei care au cumpărat-o şi au plătit-o în condiţii foarte bune”, spune Mircea Someşan, comandantul navei.

Găsim români în toate posturile cheie ale navei. Sorin Popescu, şeful mecanic al navei spune că „tehnologia a evoluat foarte mult. A plecat de la partea mecanică, acum ajuns la partea electronică. Trebuie să fii şi un pic IT-ist, să ai cunoştinţe de calculator.”

La bord, totul se desfăşoară contracronomentru. În cele 35 de ore în care nava este acostată, marfa trebuie descărcată şi apoi trebuie urcate la bord alte containere. Din Constanţa, Elbe trebuie să ajungă la Istanbul. Pentru a trece prin strâmtoarea Bosfor, constructorii chinezi au stabilit ca lungimea navei să fie de 299,95 metri. Cu alte cuvinte, cu doar cinci centimetri mai mică decât limita admisă de turci.

Nava este una dintre cele mai moderne care navighează acum pe mările şi oceanele lumii. Aparatura din camera de comandă, de ultimă generaţie, este impresionantă.

Motorul acestui vas dezvoltă o putere de 47.000 de kW, suficient cât să alimenteze un oraş precum Mangalia.

„Este o mare mândrie să avem asemenea nave moderne, care sunt conduse de către ofiţeri români, venind în Portul Constanţa, după ani de zile în care au bătut oceanele şi mările lumii, netrecând niciodată într-un port românesc”, spune Romeo Stavăr-Vergea, director general CMA Ships Romania.

După ce iese din Marea Neagră, gigantul va naviga până în China.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Detalii cumplite! Ce a făcut-o pe ursoaică să renunţe la atacul din Predeal. Cum l-a sfâşiat pe şeful...
Digi FM
A fost ridicat premiul de peste 6 milioane de euro de la Loto 6/49. Cine este câştigătorul
Pro FM
Kanye West spune că nu a vrut copii cu Kim Kardashian: "Nu mi-am dorit copii cu această persoană după primele...
Film Now
Schimbări majore pentru următorul film James Bond. Ce planuri ar avea noua conducere a francizei
Adevarul
Distracție în paradisul din Maldive cu doar 30 de euro. Un vlogger ne arată ce nu vor agențiile de turism să...
Newsweek
Ministrul muncii spune dacă pensiile mai cresc în 2025. Cum explică tăierea cu 12% din ianuarie?
Digi FM
Cum a convins-o Salman Khan pe Iulia Vântur să se apuce de muzică în India: "Mi-au trebuit ani să dovedesc...
Digi World
De ce este laptele alb? Răspunsul surprinzător pe care nu îl știai și explicația științifică pe înțelesul...
Digi Animal World
Momentul când o cățelușă imploră ajutor după ce puiul ei a fost lovit de o mașină: „A fost prima dată când...
Film Now
Harrison Ford și Calista Flockhart, un cuplu ca oricare altul. Sărut tandru în metroul din New York, călători...
UTV
Connect-R îi cere scuze lui Tudor Chirilă. „Nu vreau ca el să rămână cu această etichetă de om care...