DNA: Nereguli grave în dosarele Mihaielei Iorga-Moraru. Reacția procurorului
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Conducerea Direcţiei Naţionale Anticorupţie anunţă că a descoperit nereguli grave în dosarele instrumentate de Mihaiela Iorga, unul dintre procurorii revocaţi din funcţie acum două săptămâni. În fişetul ei din birou au fost găsiţi 400.000 de lei, pentru care nu există justificare, ceasuri de lux şi documente acuzatoare la adresa unui înalt oficial, cărora anchetatorul nu le-a dat curs, spune DNA.
„Nu pot să atac în justiție un comunicat al DNA. Cred că face parte dintr-o acțiune premeditată de denigrare a mea”, a spus ea.
DNA arată, într-un răspuns pentru Digi24, că a decis să sesizeze Inspecția Judiciară după ce în urma revocării Mihaielei Iorga-Moraru din direcție s-a trecut la inventarierea dosarelor la care aceasta lucrase anterior.
În aceste dosare s-au găsit mai multe nereguli. Astfel, într-unul dintre dosare a fost găsită suma de 398.000 de lei, primită de la o persoană fizică, după cum reiese dintr-un proces verbal întocmit de magistratul care a lucrat la DNA până la începutul acestei luni, însă banii nu erau justificați în vreun fel și nici nu proveneau din fondul de flagrant, susține DNA.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
De asemenea, în fișetul procurorului a fost găsit un ceas în valoare de aproape 68.000 de lei și un stilou de peste 8.000 de lei, care erau probe într-un dosar și ar fi trebuit să stea, în mod normal, în camera de probe a DNA și nu în fișetul procurorului, potrivit Direcției.
În răspunsul pentru Digi 24 se mai arată că, într-un alt dosar, Mihaiela Iorga-Moraru ar fi făcut demersurile pentru solicitarea unui aviz pentru începerea urmăririi penale, l-ar fi obținut, dar ar fi dat curs acelui aviz abia după ce faptele s-au prescris.
Toate aceste aspecte vor ajunge la Inspecția Judiciară.
Pe de altă parte, în prezent Inspecția Judiciară face verificări privind o plângere depusă de Mihaiela Iorga-Moraru și alți doi procurori la adresa șefei DNA, după ce i s-a cerut să facă un test cu detectorul de minciuni în ancheta privind înregistrările din interiorul DNA.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.