Garanţia de 10 milioane de euro a lui Gruia Stoica, reţinută la Ministerul Transporturilor

Data publicării:
gruia stoica crop
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

ACTUALIZARE 18:26. Un comunicat de la Ministerul Transporturilor arată că fostul ministru Ramona Mănescu este de vină pentru că a întârziat punerea garanţiei de 10 milioane de euro la dispoziţia DIICOT.  

Comunicatul de la Transporturi spune că, imediat cum a fost numit în funcţie, ministrul Şova a promis că va rezolva această problemă.

Pe 12 martie, Dan Şova a convocat o şedinţă în ministerului pentru a stabili procedurile prin care garanţia de 10 milioane de euro poate fi pusă la dispoziţia procurorilor.

Marian Nicuşor Buică, secretarul de stat desemnat să se ocupe de executarea garanţiei de la Gruia Stoica şi-a dat demisia pe 19 martie fără să dea vreo explicaţie. Chiar şi după demisia secretarului de stat procedurile au continuat, dar deja era prea târzi.

Pe 20 martie Ministerul Transporturilor a cerut executarea scrisorii de garanţie de către Eximbank, banca la care era depusă aceasta. Însă scrisoarea de garanţie fusese emisă de Raiffeisen Austria în numele lui Gruia Stoica. Iar banca austriacă a refuzat executarea ei.

Scrisoarea de garanţie a expirat. În urma expirării, Ministerul şi DIICOT nu au mai putut sechesta cele 10 milioane de euro. În cele din urmă, ministrul Şova a dispus un control pentru a afla dacă vreunul dintre subalternii săi se face vinovat de întârzierea procedurilor şi dacă banca Raiffeisen avea dreptul să refuze executarea. Controlul încă nu s-a încheiat.

__________________________

Doi şefi din Transporturi, Ramona Mănescu şi Dan Şova, au ţinut scrisoarea de garanţie bancară depusă de GFR până a expirat.

Dacă ar fi ajuns pe mâna procurorilor, banii ar fi acoperit o parte din prejudiciul creat în dosarul privatizării companiei feroviare Transbordare Vagoane Marfă, în care patronul GFR este acuzat de evaziune fiscală,  în cazul în care Gruia Stoica era condamnat de magistraţi.

Reprezentanţii GFR susţin că scrisoarea de garanţie era normal să le fie restituită în condiţiile în care privatizarea CFR Marfă a eşuat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Prima apariție oficială a Mirabelei Grădinaru alături de Nicușor Dan. Ținuta și gesturile ei au atras toate...
Digi FM
Un tată divorțat a fost găsit mort în casă după o lună în care a consumat doar bere. Fiul său de 16 ani a...
Pro FM
Cine va moșteni averea de sute de milioane de euro a lui Julio Iglesias. Are afaceri de succes, un avion de...
Film Now
Salma Hayek, dans senzual lângă piscină. Cum arată actrița în costum de baie la 58 de ani: „Tu nu...
Adevarul
Imagini incredibile pe străzile unui oraș din Spania. Blocuri de gheață formate în luna iulie de grindina de...
Newsweek
CCR a motivat de ce trebuie să se pună CASS la pensiile peste 3.000 lei. „E obligația pensionarilor”
Digi FM
Ada Galeș, un nou mesaj de pe patul de spital, după ce a fost operată a patra oară: „Am medici...
Digi World
Detaliul pe care-l ignori de cele mai multe ori când folosești mașina de spălat și care-ți poate aduce doar...
Digi Animal World
Val de reacții după ce o femeie a spus că își lasă câinele singur în curte toată ziua: „Vă rog să citiți...
Film Now
Imagini inedite cu Jason Statham,"dintr-o altă viață". Înainte de a fi durul din filmele de acțiune, a luptat...
UTV
Cum arată vila Mihaelei Rădulescu din Monaco, locul unde și-a petrecut 10 ani alături de Felix: „Acum fac...