Șefa ICCJ, după OUG 7: Dacă nu se intervine rapid, completurile de 5 vor avea din nou o problemă
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Preşedinta Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ICCJ), Cristina Tarcea, a explicat, luni seara, la Antena 3, că ordonanţa de urgenţă 7/2019 a interzis colegiilor de conducere a instanţelor să mai stabilească orice regulă, iar legea nu prevede tragerea la sorţi a completurilor. Ea a spus că, dacă nu se va interveni urgent prin lege, completurile de 5 judecători vor avea din nou o problemă. Tarcea a precizat şi că OUG 7 este „picătura care a umplut paharul”.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
„OUG 7 a interzis colegiului de conducere al oricărei instanţe să mai stabilească reguli. Dacă legea nu prevede tragerea la sorţi, colegiile nu pot să stabilească astfel de reguli. (...) Dacă nu se va interveni urgent pe lege, vom avea aceeaşi problemă cu completurile de 5, pentru că nici CSM nu poate interveni”, a precizat Tarcea.
Cristina Tarcea a spus că CSM nu poate stabili tragerea la sorţi, pentru că CSM este garantul independenţei justiţiei, iar interpretarea legii aparţine instanţelor de judecată şi legiuitorului, atunci când adoptă legi de interpretare.
„Linia roşie înseamnă separaţia puterilor în stat, întotdeauna, şi când ne place, şi când nu ne place”, a mai declarat Tarcea.
Preşedinta ICCJ a precizat că „ordonanţa 7 este picătura care a umplut paharul şi arată lipsa de încredere, lipsa de dialog, dispreţul cu care sunt trataţi magistraţii”.
Ea a spus că nu sunt reprezentativi pentru sistemul de justiţie cei cu care autorităţile au dialog mereu.
Pe de altă parte, ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, a anunţat, luni, după discuţiile de la Guvern cu reprezentanţii unor asociaţii de magistraţi, că va fi abrogat articolul 54 din OUG 7/2019 prin care judecătorii puteau fi numiţi şefi de mari parchete şi revine şi avizul la Secţia de procurori a CSM. La discuţia de la Palatul Victoria au participat Viorica Dăncilă, Tudorel Toader, preşedinta CSM, reprezentanţii UNJR, ai Asociaţiei Magistraţilor din România, ai Asociaţiei Procurorilor din România, ai Inspecţiei Judiciare şi ai Secţiei speciale pentru anchetarea magistraţilor.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.