Măsurile anunțate de Ministerul Educației pentru limitarea riscului seismic în școli

Data publicării:
elevi alergand, in miscare, pe holul unei scoli
Elevi pe holul unei școli. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministerul Educației a anunțat o serie de măsuri pentru limitarea riscului seismic în unitățile de învățământ. Este vorba despre consolidarea clădirilor cu risc seismic și informarea elevilor și profesorilor despre pașii care trebuie urmați în caz de cutremur.

Ministerul Educației a cerut de la conducerea Ministerului Dezvoltării o situație defalcată pe județe a clădirilor cu destinația unități de învățământ care sunt expuse riscului seismic și care urmează să fie consolidate sau care se află deja în curs de consolidare seismică.

A fost solicitată și o întrevedere pentru a discuta pașii concreți care trebuie parcurși în vederea consolidării școlilor, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației.

„Li s-a solicitat, tuturor inspectoratele județene/al municipiului București, evidența planificării activităților de simulare pentru situații de urgență existente la nivelul fiecărei unități de învățământ din subordine. Fiecare instituție de învățământ are obligația de a organiza, conform unei planificări realizate la începutul anului școlar, exerciții practice de simulare privind modul de comportare și de acțiune în cazul producerii unei situații de urgență”, se arată în comunicat.

Ministerul Educației a trimis, din nou, inspectoratelor județene Protocolul privind pregătirea în domeniul situațiilor de urgență a copiilor, elevilor și studenților din învățământul național preuniversitar și superior. În baza acestui protocol, conducerea inspectoratelor școlare are obligația de a analiza modul de organizare a acestor activități de simulare pentru situații de urgență în unitățile de învățământ.

Inspectoratele școlare au fost informate cu privire la faptul că trebuie începută, până la 1 ianuarie 2025, expertizarea tehnică a clădirilor cu destinația unități sau instituții de învățământ construite înainte de anul 1978, pentru încadrarea acestora într-o clasă de risc seismic și pentru fundamentarea măsurilor de intervenție. Expertizele tehnice pentru încadrarea clădirilor și pentru fundamentarea măsurilor de intervenție vor fi încheiate până la data de 1 iunie 2026.

De asemenea, Ministerul Educației va avea pe site o secțiune care va cuprinde materialele informative diseminate prin inspectoratele școlare cu privire la măsurile privind comportamentul și protecția în caz de cutremure. În aceeași secțiune, va fi introdusă și planificarea activităților de simulare pentru situații de urgență, transmisă de inspectoratele județene pentru unitățile de învățământ din subordine, se mai arată în comunicat.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Era de aşteptat, nu putea trăi fără el! Anunţul trist despre Nina Iliescu, văduva fostului preşedinte, a...
Digi FM
Tragedie în vacanță all-inclusive: Un bărbat de 70 de ani a murit după ce a mâncat pui insuficient gătit în...
Pro FM
Kelly Clarkson, în lacrimi pe scenă, cu doar 12 zile înainte de moartea fostului soț, Brandon Blackstock...
Film Now
Jason Momoa, despre experiența care i-a pus viața în pericol și l-a determinat să ia o decizie drastică: „Am...
Adevarul
De ce nu e greșit să spui «La mulți ani» de Sfânta Maria Mare. Explicația preotului care schimbă tot ce știm...
Newsweek
Budăi: PSD nu a fost de acord cu CASS la pensie peste 3.000 lei. Când crește pragul la 4000 lei?
Digi FM
În ce relații au rămas Daciana Sârbu și Victor Ponta după divorț. Fosta soție a politicianului nu s-a ferit...
Digi World
Ce este miastenia gravis, boala de care suferă fosta campioană de tenis Monica Seles. Cum se manifestă...
Digi Animal World
Ce a descoperit o femeie în propria baie, în timp ce spală rufele. A ajuns la spital pentru vaccin antirabic
Film Now
Maria Shriver, surprinsă cu bărbatul despre care presa susține că ar fi iubitul ei. Este prima apariție...
UTV
Jason Momoa, la un pas de moarte în ocean. „Am renunțat. În mintea mea, murisem deja”. Experiența care i-a...