Sondaj IMAS. PSD sub 20%, Klaus Iohannis, favorit la prezidențiale
Data actualizării: Data publicării:
PSD nu doar că nu s-ar mai situa pe primul loc în intențiile de vot ale românilor, ci ar fi scăzut sub 20%, potrivit unui sondaj IMAS realizat la comanda Europa FM. În ceea ce privește intenția de vot pentru alegerile prezidențiale de la finalul anului 2019, Klaus Iohannis conduce detașat, iar actualul lider al PSD nu pare să aibă vreo șansă.
Sursă foto: INQUAM PHOTOS / Octav Ganea
La întrebarea „dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri pentru Parlament și v-ați prezenta la vot, cu ce partid ați vota?”, 17,1% dintre cei chestionați au indicat PNL, în timp ce PSD a reprezentat opțiunea a 16,4% dintre respondenți. Locurile următoare au revenit USR (7,5%), ALDE (6,3%) și partidului lui Cioloș (5,3%). De remarcat că, potrivit sondajului, UDMR s-ar situa după Pro România, cu doar 3,0% din intențiile de vot.
În ceea ce privește intenția de vot pentru prezidențiale, Klaus Iohannis ar ocupa prima poziție, cu 34,9%, urmat de liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu (cu 12,9%) și de liderul Pro România, Victor Ponta (cu 12,7%). Fostul premier Dacian Cioloș s-ar afla pe poziția a patra (cu 9,2%), iar după el ar veni președinții PSD, PNL și USR (Liviu Dragnea - 5,3%, Ludovic Orban - 3,5% și Dan Barna - 2,3%).
Întrebați care ar trebui să fie candidatul pentru funcția de președinte din partea PSD, cei mai mulți respondenți (42%) au indicat-o pe Gabriela Firea, actualul primar general al Capitalei, și doar 23% l-au indicat pe liderul PSD, Liviu Dragnea.
Sondajul a surprins și principalele teme de preocupare ale românilor pentru anul 2019: situația economică (31%), salariile mici/sărăcia (12,6%), clasa politică/conducerea țării (8,5%) și hoția/corupția (6,6%). Justiția/legile sunt de abia pe locul al șaselea (2,6%) în topul principalelor probleme.
Sondajul a fost realizat la comanda Europa FM de IMAS în perioada 4-20 decembrie 2018. Interviurile au fost realizate prin telefon,utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Pentru acest studiu au fost intervievate 1.010 persoane cu vârste de 18 ani și peste. Marja de eroare este de +/- 3%.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.