Analgezicul care este de 50 de ori mai puternic decât heroina
Data publicării:
FOTO: Gulliver/ Getty Images
„Pe o scară de la unu la 10, heroina ar fi pe locul al doilea, iar fentanilul ar fi pe locul 11. E ca și cum ai trece de la a fi lovit de o pernă la a fi lovit de tren”. Sunt vorbele unui dependent de fentanil. Jurnaliștii BBC au dedicat un întreg documentar problemei consumului de fentanil, un analgezic puternic din cauza căruia mulți americani au murit și care acum amenință Europa.
FOTO: Gulliver/ Getty Images
Mulți europeni nu au auzit de acest medicament, însă în Statele Unite, numărul morților din cauza opiaceelor precum fentanil a determinat guvernul să declare stare de urgență națională, notează BBC.
Numărul morților în urma supradozei cu fentanil a fost de aproximativ 3.946 în 2016, SUA. Printre aceștia se numără și cântărețul Prince.
Fentanilul este un opiaceu sintetizat pentru prima oară în Belgia, către sfârșitul anilor 1950, și prescris ca medicament anti-durere. Este de aproape 50 de ori mai puternic decât heroina și de 100 de ori mai puternic decât morfina.Medicamentul este prescris pentru perioade scurte în anumite cazuri de cancer sau după operații grele.
BBC prezintă povestea lui Luke, un dependent de fentanil din Marea Britanie.
„Când l-am încercat prima dată (fentanil n.r.), mi-am pierdut mințile. Atât de puternic este. Mi-e rușine de ceea ce fac, dar în același timp, simt că nu pot opri”, a spus tânărul.
Luke a consumat prima oară acest analgezic puternic după ce părinții lui au murit. El a dat peste acest drog, pe piața neagră, în timp ce căuta heroină. La scurt timp, tânărul a devenit dependent.
Drogul poate fi prescris legal împotriva durerilor puternice, dar deseori este creat sintetic de traficanții de droguri.
Fentanilul a făcut deja 60 de victime în Marea Britanie. Mulți dintre dependenții de heroină apelează la acest nou drog.
Doar 2-3 miligrame de fentanil pot fi fatale. El încetinește sistemele organismului uman, de la tensiune până la puls și respirație. Drogul poate îngreuna respirația, iar în cele mai grave cazuri, poate duce la sufocare.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.