Cum fac față românii valului de scumpiri: „Au crescut vânzările de parizer, margarină și produse marcă proprie”

Data actualizării: Data publicării:
alimente
Cum fac față românii valului de scumpiri: „Au crescut vânzările de parizer, margarină și produse marcă proprie”. Foto: Digi24

În fața valului de scumpiri, mulți români nu mai cumpără unt, ci margarină, iar în loc de salam - parizer. Dovadă că prețul este cel care primează. Oamenii nu mai sunt interesați nici de strălucirea brandurilor, așa că aleg produse fabricate sub eticheta unui lanţ comercial. Acestea se vând din ce în ce mai bine. Preţurile sunt cu 25% mai mici decât alte produse de pe piaţă. La făină, spre exemplu, diferența este și de aproape 45%. O altă modalitate prin care puteți să optimizați bugetul este să urmăriți reducerile de la raft. Și atenție în ce cantități cumpărați. Risipa alimentară este și una financiară.

Traiul zilnic al românilor este din ce în ce mai costisitor.

-Mai îndrăzniți să cumpărați la așa prețuri?
-Mai îndrăznesc, câte o dată.

-Două aripi și două bucăți de piept. 50 de lei. Astea sunt. Scump.

Acum românii se îndreaptă către produsele din marca proprie a supermarketurilor. Sunt mai ieftine, iar retailerii garantează pentru calitatea acestora.

Gabriel Pâslaru, reprezentant retailer alimentar: Observăm o creștere de doi digiți a vânzărilor marcă proprie. Observăm o creștere a vânzărilor de parizer în detrimentul celor de salam crud uscat sau al margarinei în detrimentul vânzărilor de unt.

Alt semn că românii au ochi doar pentru produsele accesibile.

Valentina Vasile - jurnalist Digi24: Un kilogram de făină, un litru de ulei și un kilogram de mălai. Toate cele trei produse costă în total 24 de lei. Dacă alegem să cumpărăm aceleași alimente, care se vând sub marca proprie a supermaketului în care ne aflăm, vom plăti pentru ele 17 lei, cu 7 lei mai puțin.

Pare o diferență infimă, însă dacă faceți aceste cumpărături de mai multe ori, veți vedea economii semnificative.

Un litru de ulei marcă proprie este cu 3 lei și 30 de bani mai ieftin decât unul de brand. Diferență observăm și la făină, produsul no name este mai ieftin cu 2 lei și 60 de bani, iar la un kilogram de mălai diferența între unul de brand și unul marcă proprie este de 1 leu și 20 de bani.

Adrian Negrescu - economist: Ne uităm la prețurile producției la poarta fabricii, prețurile producției industriale, creștere de 53%. Creștere de 300% la gaze, electric, carburanți.

Uleiul face parte dintre produsele ale căror prețuri s-au dublat în decurs de un an, alături de zahăr și cartofi. Un litru de lapte s-a scumpit cu 2 lei și 50 de bani. Și mai sunt exemple.

Pentru un kilogram de făină plătim mai mult cu 1 leu, iar pentru unul de mălai, mai mult cu 3 lei. Iar carnea de pui s-a scumpit cu 3 lei, în același interval de timp.

Dragoș Cabat - economist: Cei afectați la prețurile la alimente sunt românii cu venituri mici, iar cei care consumă în continuare la fel de mult din bunurile și serviciile de lux sau de divertisment sunt cei care au venituri peste medie și sunt din orașele mari ale României.

Reducerile pot salva bugetul. Și modul în care organizați lista de cumpărături ajută.

Roxana Buzețelu - fondator asociație de mediu: Putem să ne gândim cu o săptămână înainte ce vrem să consumăm săptămâna viitoare și astfel să cumpărăm exact cantitatea de care avem nevoie. Putem să congelăm, să punem porții de legume fierte sau de supă în congelator.

Cardurile de fidelitate sunt și ele o alternativă de economisire. Magazinele oferă reduceri bune la multe produse, iar altele vă permit să acumulați puncte, pe care le puteți folosi ulterior la cumpărături.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri