Mihai Șora: Sunt mândru de oița mea

Data actualizării: Data publicării:
mihai sora si oaia

Scandalul „oaia ca brand de țară” a pornit după ce mai mulți operatori din turism au declarat că ministrul Turismului vrea să schimbe frunza din brandul de țară cu o oaie. Mircea Dobre a declarat ulterior că „Franța are cocoșul galic, Olanda are vaca și Spania are taurul, noi nu putem să vorbim despre un simbol cum este Miorița?”. Filosoful Mihai Șora spune, într-o postare pe o rețea de socializare, că este „mândru de oița lui”.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

„Dragii mei, să recapitulăm vietățile naționale:

  • Franța – cocoșul [Gallus gallus],
  • Spania – taurul [Bos taurus],
  • Norvegia – elanul [Alces alces],
  • Statele Unite ale Americii – bizonul (sic) ) [Bison bison],
  • Canada – castorul [Castor canadensis],
  • Egipt – vulturul stepelor [Aquila nipalensis],
  • Uganda – cocorul încoronat [Balearica regulorum],
  • Arabia Saudită – dromaderul [Camelus dromedarius],
  • Afganistan – leopardul zăpezilor [Panthera uncia],
  • Laos – elefantul [Elephas maximus],
  • Azerbaidjan – calul [Equus ferus caballus],
  • Siria – șoimul [Falco],
  • Rusia – ursul brun [Ursus arctos],
  • Republica Moldova – bourul [Bos taurus primigenius],
  • Bulgaria – leul [Panthera leo], știut fiind că leii zburdă pe ulițele Sophiei.

PS: Mândru de oița mea!”, a scris Mihai Șora pe Facebook.

Propunerea oii ca brand național a generat numeroase glume pe rețelele de socializare, în vreme ce printre susținători s-a numărat ministrul Agriculturii, care a spus că „Oaia este o statuie vie” și că „Lângă oaie găsești o frunză, lângă frunză nu poți să găsești o oaie”.

Actualul brand al României(frunza) a fost făcut în 2010 şi a fost proiectul Elenei Udrea ca ministru al Turismului. Pentru acesta, au fost solicitate 75 de milioane de euro (din fonduri europene), din care 900.000 de euro au fost folosiți pentru realizarea logo-ului propriu-zis.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri