Plângere CNADNR. Constructorul celor 22 de kilometri de autostradă dintre Cunța și Săliște, acuzat de înșelăciune

Data publicării:
cunta
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Compania Naţională de Drumuri a depus în urmă cu o lună, la Tribunalul Sibiu, o plângere penală împotriva firmei italiene Impregilo. Aceasta a construit cei 22 de kilometri din autostrada Orăştie - Sibiu, care sunt închişi acum pentru reparaţii. Între timp, sesizarea a ajuns şi la DNA.

În plângerea depusă, reprezentanții CNADNR acuză constructorul de efectuarea de lucrări neautorizate, infracțiuni la legea privind calitatea în construcții și înșelăciune. Executantul ar fi întocmit rapoarte fals, prin care să arate că materialele folosite erau conforme cu standardele în vigoare, deși acestea ar fi fost de foarte slabă calitate.

Reprezentanţii CNADNR spun că, pe porţiunea de autostradă care a fost demolată, italienii nu au săpat suficient pentru fundaţie, nu au pus stratul de piatra spartă şi nici nu au realizat corect drenajele pentru apă. A urmat asfaltul, pentru care nu au fost respectate grosimile straturilor şi nici gradul de compactare.

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR: „Greşeală de execuţie maximă a fost acolo. Având în vedere că nu a fost recepţionată lucrarea, toate costurile de reparaţie vor fi suportate de antreprenor”.

În ceea ce priveşte zonele afectate de alunecări de teren, cei de la CNADNR spun că italienii au ignorat rezultatele studiului care recomanda construirea a două tunele.

Mihai Crăciun, co-fondator al Asociaţiei Construim România: „Ce scrie în plângerea penală este în principiu corect, dar sunt omise erorile CNADNR, prentru că la toate acele etape, ei şi-au exprimat acordul în acele consilii tehnice. Acţiunea pe care o face acum CNADNR trebuia să o facă în 2013”.

În vara lui 2013 s-a discutat despre construcţia unui tunel, variantă abandonată din cauza costurilor. Firma italiană cerea 600 de milioane de lei în plus pentru remedierea alunecărilor de teren şi încă 246 de milioane de lei, alte costuri.

Reprezentanții Impregilo refuză să comenteze acuzațiile aduse de Compania Națională de Drumuri. În plus, directorul care a supravegheat lucrările înainte de inaugurarea tronsonului Săliște-Cunța și-a dat demisia în urmă cu câteva luni

Realizarea celor 22 de kilometri de şosea costă, potrivit contractului, peste 604 milioane de lei, fără TVA, iar firma italiană a încasat 94% din bani.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Mirabela Grădinaru a apărut în public în pantaloni sport şi tricou, cetăţenii au sărit imediat! Gestul...
Digi FM
"Fraților, viteza și prostia se plătesc". Magicianul Robert Tudor a rămas fără permis după ce a fost prins la...
Pro FM
Jennifer Lopez, „atacată” de un greier uriaș pe scenă în Kazahstan. Reacția artistei a devenit virală: „Mă...
Film Now
A murit mama actorului Brad Pitt. Jane Etta Pitt avea 84 de ani. Mesajul emoționant postat de nepoata ei
Adevarul
1.300 de microbuze cumpărate la preț dublu cu fonduri PNRR, printr-o firmă apropiată de PNL. De la 90.000 la...
Newsweek
Pensia intră marți pe card. Cât CASS și impozit plătești dacă ai pensie între 3.000 și 6.000 lei?
Digi FM
Cristi Borcea și Valentina Pelinel, vacanță de lux în Capri. El la bustul gol, ea în costum de baie, la...
Digi World
Semnele insolației și ale șocului termic. Cum le recunoști și cum intervii rapid
Digi Animal World
Gestul făcut de o pisică în timp ce stăpâna ei doarme. Ce „cadou” i-a lăsat lângă cap: „E mai înfricoșător...
Film Now
David Justice, primul soț al lui Halle Berry, dezvăluie motivul pentru care a decis să o părăsească pe...
UTV
Cătălin Măruță și Andra se bucură de vara în casa lor din Marbella: „Nu-i hotel, nu-i chirie. E locul nostru”