Preţul poliţei RCA ar putea creşte

Data actualizării: Data publicării:
accident aurel vlaicu inquam george calin 20180713141223_IMG_1398-01

Când doi se ceartă, al treilea pierde! Şoferii ar putea să plătească mai mult pentru asigurarea auto obligatorie. Firmele de asigurare şi service-urile nu se înţeleg la preţ. Companiile care achită daunele cred că facturile sunt nejustificat de mari, dar patronii atelierelor răspund că orice compromis legat de bani poate provoca accidente rutiere grave.

Firmele de asigurare se plâng că plătesc cât nu face pentru că service-urile nu îşi bat capul să repare ce se poate, ci înlocuiesc direct piesele, ca să încaseze facturi mai mari.

Barele de protecţie, de pildă.

Specialiştii spun însă că niciun service auto din România nu are autorizaţie să recondiţioneze bare de protecţie. În plus, nici nu ar fi recomandat să o facă.

Cristian Preoteasa, reprezentant service: La fel ca în cazul airbag-urilor, noi considerăm că şi celelalte componente cum ar fi barele de protecţie sau aripile trebuiesc înclocuite în cazul unui accident. Noi considerăm că sunt elemente de siguranţă foarte importante.

Dacă la acest capitol ar putea cădea la înţelegere, companiile de asigurare nu pot să treacă peste diferenţele mari de preţ pe care le consideră nejustificate.

De exemplu, reparaţia unei aripi din faţă pentru o maşină fără poliţă RCA costă în medie 500 de lei şi de trei ori mai mult dacă intervenţia este decontată de asigurători. Diferenţă care trebuie acoperită de preţul poliţei.

Mădălin Roşu, reprezentant UNSAR: În momentul în care se vor recalcula, când va vedea că lucrurile se duc în sus cu siguranță vom asista la niste majorări.

Patronii service-urilor auto au o explicaţie: spun că şoferii fără RCA plătesc mai puţin pentru că aleg piese mai ieftine pentru reparaţii.

Cristian Preoteasa: Un client neasigurat poate să găsească măsuri de reparație mai neconformiste, cum ar fi piese second hand sau servicii mai putin calitative.

Experţii în siguranţă rutieră avertizează că această variantă este cale sigură spre un accident.

Cosmin Tătuc, specialist în siguranţa rutieră: Nu se respectă întotdeauna graficele de întreţinere şi reparaţie, conform producătorilor.

În primele trei luni, societăţile de asigurare au plătit reparaţii pentru aproape 90.000 de maşini.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Mesajul cutremurător transmis de Regele Charles, după ce s-a aflat de înmormântare. Nu i-a fost uşor să...
Digi FM
Ce îl enervează pe Smiley la Gina Pistol: „Nu suport”. Cei doi s-au căsătorit în urmă cu doi ani
Pro FM
Cum arată acum Oana Vincu din trupa Genius. Locuiește în Timișoara, a ieșit din lumina reflectoarelor și e o...
Film Now
Cum arată Chuck Norris în 2025, la 85 de ani. Imagini de colecție cu celebrul actor
Adevarul
Cercetătorul chinez care a creat primii bebeluși modificați genetic: „Editarea embrionilor umani va fi la fel...
Newsweek
Șeful Casei de Pensii, anunț supriză despre ajutorul de 400 lei. Se oferă încă un bonus de 300 lei
Digi FM
Gheorghe Gheorghiu parcă a întinerit după ce s-a căsătorit și a slăbit 25 de kilograme. În ianuarie a...
Digi World
De ce a fost numită 1 aprilie Ziua păcălelilor. Cum a fost aleasă data în care se fac cele mai multe glume și...
Digi Animal World
Momentul când o cățelușă imploră ajutor după ce puiul ei a fost lovit de o mașină: „A fost prima dată când...
Film Now
Dolph Lundgren, cu soția și fiica, ambele de aceeași vârstă, la restaurant. E cu 39 de ani mai mare decât...
UTV
Imagini adorabile din savana africană: pui de leu jucându-se sub privirea protectoare a mamei lor