Trenurile pierd viteza pe mâna statului

Data publicării:
tren
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Trenurile CFR pierd viteză pe mâna statului care se zgârceşte când vine vorba de investiţii în repararea şinelor. „Avem un minus de cel puţin un miliard de euro în infrastructură în ultimii ani. Astfel incat viteza comerciala este de 40 si ceva de kilometri la ora pe calea ferată”, a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

În acest moment, peste 8.200 de kilometri de şină trebuie reparaţi, faţă de acum 13 ani când erau puţin peste 4 mii. În aceste condiţii, cu o cale ferată învechită, trenurile circulă cu frâna trasă. În prezent, sunt peste 400 de restricţii de viteză, de două ori mai multe ca în 2001.

Câţi kilometri de şină au fost reparaţi anul acesta? „E o cifră pe care mi-e şi ruşine să vă spun cifra. 12 kilometri”, a spus Macarie Moldovan, director general CFR SA.

Adică de trei ori mai puţini ca în 2011 şi cu 23 de ori mai puţini ca înainte de 1990. De vină pentru această situaţie sunt şefii din Ministerul Transporturilor, spun reprezentanţii industriei feroviare. Oficialii se zgârcesc atunci când vine vorba de investiţii în calea ferată apoi dau vina pe lipsa banilor pentru a justifica renunţarea la 6000 de kilometri de şină.

„A dat o dispoziţie ca 150 de milioane să nu se cheltuie pentru reparaţia infrastructurii. Probabil că se vor găsi utilitate pentru ei în altă Parte”, a declarat Ion Garoseanu, fost director general al CFR SA. Şi asta deşi investiţiile în infrastructură ajută economia. „În prezent, un euro cheltuit pentru dezvoltarea infrastructurii va aduce în economie 3 euro pentru că stimulează creşterea economică şi creează locuri de muncă”, Dietmar Dumlich, reprezentant BEI pentru România, Bugaria şi Cipru.

Calea ferată are nevoie în următorii 15 ani de investiţii de 20 de miliarde de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cât e kilogramul de miel direct de la crescători, înainte de Paște 2025. Cu cât se vând direct la porțile...
Digi FM
Tudor Chirilă, revoltat de situația politică din România: „Avem un premier nebun care subminează statul”
Pro FM
Antonia a trecut peste criticile din mediul online și și-a etalat silueta în toată splendoarea sa. Fanii, în...
Film Now
Cum se înțeleg copiii actorilor Catherine Zeta-Jones și Michael Douglas. Imagini rare cu Dylan și Carys în...
Adevarul
Cel mai bune fructe pentru creier, inimă și intestine. Sunt considerate „elixirul tinereții” și pot fi...
Newsweek
Ajutor la pensie anulat. De ce nu se alimentează cardul de alimente în aprilie? Motiv incredibil
Digi FM
Jurnaliștii de la National Geographic, recomandare pentru pasionații de drumeții: „Lăsați Alpii Elvețieni și...
Digi World
Ce se întâmplă în corpul tău când urci scările. Un exercițiu banal cu beneficii surprinzătoare
Digi Animal World
Un câine din SUA şi-a împuşcat accidental stăpânul. Cum s-a întâmplat
Film Now
A jucat în toate filmele "Harry Potter", dar a hotărât să-și schimbe total cariera. Sportul dur pe care l-a...
UTV
Imagini rare cu casa de la munte a Andreei Marin. Vedeta și-a transformat singură visul în realitate, într-un...