Este ultimul weekend înainte de Crăciun și principala grijă a românilor par să fie cumpărăturile. Unii caută mâncare, alții decorațiuni și cadouri pentru cei dragi. Piețele, supermarketurile și mall-urile au fost aglomerate încă de la primele ore ale dimineții, deși până în Ajun programul magazinelor va fi până la ora 22:00.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Carnea de porc este nelipsită din coșurile de cumpărături ale românilor care au început pregătirile pentru masa de Crăciun. La fel, și cozonacii.
- Încercăm o variantă nouă, de măr cu scorțișoară, spune o tânără.
- Faceți cumpărăturile din timp ca să nu vă aglomerați?
- Da. Prefer așa. Nu îmi place aglomerația de sfârșit de săptămână, înainte de sărbători. Nu mi-a plăcut niciodată.
- Ne pregătim pentru săptămâna viitoare, spune un alt client din supermarket.
- Ce luați?
- Cam de toate. De la carne până la fructe.
Câți bani cheltuie un român pentru masa de Crăciun
Anul acesta, bugetul mediu pe care românii vor să-l cheltuie cu ocazia Crăciunului – incluzând cadouri și masa tradițională - este 1.017 lei. Un român din doi spune că, față de anul trecut, banii pentru sărbători sunt mai puțini. Asta în timp ce doar 1 din 5 alocă mai multe fonduri.
„Lumea își păstrează banii pentru gaze, lumină. Mâncarea pentru ei e acum un moft, e un lux. Nu mai sunt bani. Românul nu își mai cumpără cum cumpăra înainte un kg. Își ia o bucată două, o ceapă”, spune Florin Paraschiv, vânzător.
Bugetul românilor de sărbători, în 2021 Foto: captură video
Cât costă bradul de Crăciun
Anul acesta, doar 30 la sută dintre români au de gând să își cumpere un brad de Crăciun, însă nu mai scump de 150 de lei.
Prețul brazilor pleacă de la 79 de lei și ajunge până la 300 de lei.
„Este puțin peste bugetul nostru, dar facem sacrificii pentru aducerea bucuriei în casă”, spune o femeie.
Spre deosebire de anul trecut, grija de pandemie și COVID nu îi ține pe români departe de cumpărături. Ca în fiecare an, cu o săptămâna înainte de Crăciun începe goana după cadouri.
„Numai că ăsta este aurit, ăsta este argint” - explicațiile le primește de la vânzătoare un domn, care a ieșit să-i cumpere un cadou soției.
- Avem o strategie cu nepoții. Noi dăm banii și părinții le aduc la noi, ne explică el de ce nu caută mai degrabă jucării.
- Și vă strângeți toată familia.
- Și ne strângem și sărbătorile celelalte, adică și de Crăciun, și de Anul Nou, spune el.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.