33 de mii de păsări de la o fermă din Giurgiu au fost eutanasiate după descoperirea unui nou focar de gripă aviară
Data actualizării: Data publicării:
Resturile de furaje, cu aşternutul şi cu tot ce poate constitui o sursă de infecţie, vor fi distruse pentru a se evita orice risc de răspândire a virusului. Foto: Profimedia Images
Specialiştii sanitar veterinari din judeţul Giurgiu au încheiat joi ancheta epidemiologică şi eutanasierea prin gazare a aproape 33 de mii de păsări aflate într-un focar de gripă aviară la o fermă din localitatea Braniştea, în comuna Oinacu.
Conform autorităţilor judeţene, la nivelul exploataţiei infectate au fost impuse restricţii de mişcare a păsărilor, persoanelor, mijloacelor de transport şi furajelor, iar joi au fost încheiate ancheta epidemiologică şi procesul de eutanasiere prin gazare a întregului efectiv de păsări împreună cu ouăle reţinute oficial.
„Institutul de Diagnostic şi Sănătate Animală Bucureşti a confirmat prezenţa virusului gripei aviare la păsările dintr-o exploataţie comercială din localitatea Braniştea, comuna Oinacu din judeţul Giurgiu, cu un efectiv de aproximativ 33 de mii de găini ouătoare, motiv pentru care la nivel local a fost convocat Centrul Local de Combatere a Bolilor (CLCB) Giurgiu, care a adoptat Programul de Măsuri pentru combaterea focarului de gripă aviară”, se arată într-un comunicat de presă al Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).
Focare ale gripei aviare au fost detectate în mai multe locuri din străinătate în ultimul timp. În poză: grădina zoologică Karlsruhe, Baden-Wuerttemberg, Germania. Foto: Profimedia Images
Şi resturile de furaje, cu aşternutul şi cu tot ce poate constitui o sursă de infecţie vor fi distruse prin neutralizare, conform prevederilor legale, astfel încât să se evite orice risc de răspândire a virusului.
Ulterior, întreaga suprafaţă a exploataţiei va fi dezinfectată. În jurul focarului au fost delimitate o zonă de protecţie pe o rază de trei kilometri şi o zonă de supraveghere pe o rază de zece kilometri.
În aceste zone restricţiile vor fi menţinute minimum 30 de zile. Toate aceste măsuri sunt monitorizate de inspectori ai ANSVSA, alături de reprezentanţi ai serviciilor veterinare teritoriale.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 135 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.