ANALIZĂ. De ce nu au reușit Lidl sau Penny să se impună pe piața din România? 

Data publicării:
SHOP
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

În România, aceste magazine au o cotă de piaţă mai mică decât hipermarketurile. Totul are legătură cu percepţia şi comportamentul consumatorilor, care pentru câţiva lei în plus pe bon vor să se relaxeze făcându-şi cumpărăturile într-un magazin mare. Asta nu înseamnă că românilor nu le plac promoţiile. Dar le plac doar la produsele scumpe.

La prima vedere, consumatorul român are un comportament foarte ciudat. Îi plac promoțiile la electronice și haine, dar nu se da în vânt după reducerile de preț la mâncare și alte produse de larg consum. Așa se face ca discounterii, adică magazinele de reduceri precum Lidl, Penny și XXL Mega Disount, au o cotă de piață mică în comerțul din România, doar 14%, potrivit unei analize PriceWaterhouseCoopers.

Uriașele hipermarketuri, au o pondere în piață aproape de două ori mai mare decât magazinele de reduceri, chiar dacă au prețuri mai mari, iar supermarketurile mai mici ca dimensiuni, dar de asemenea cu prețuri mai mari decât discounterii au o pondere în comerț de aproape trei ori mai mare.

Iar cei de la PriceWaterhouseCoopers estimează că procentele fiecărui tip de magazin nu se vor schimba foarte mult în următorii ani. Hipermarketurile nu se vor extinde prea mult pentru că nu prea mai au spații în orașe, iar la marginea lor sunt prea izolate de consumatorii fără automobile.

Supermarketurile vor crește probabil cel mai mult și vor ajunge să acapareze jumătate din piață. Iar magazinele de reduceri vor crește, dar foarte puțin, pentru că nu sunt șanse mari să devină atât de populare în România cum sunt în Germania, Austria sau Polonia.

PriceWaterhouseCoopers consideră că în România cumpărăturile nu depind de bugetul consumatorului, ci sunt o experiență. Consumatorul român vrea să se relaxeze la cumpărături. Așa că îi place să se plimbe printre rafturile frumos aranjate ale hipermarketurilor, chiar dacă înfățișarea magazinului se resimte în prețul produselor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Detalii cumplite! Ce a făcut-o pe ursoaică să renunţe la atacul din Predeal. Cum l-a sfâşiat pe şeful...
Digi FM
A fost ridicat premiul de peste 6 milioane de euro de la Loto 6/49. Cine este câştigătorul
Pro FM
Kanye West spune că nu a vrut copii cu Kim Kardashian: "Nu mi-am dorit copii cu această persoană după primele...
Film Now
Val Kilmer, actorul din Top Gun și Batman, a murit la 65 de ani. Fiica lui a spus de ce s-a stins
Adevarul
Distracție în paradisul din Maldive cu doar 30 de euro. Un vlogger ne arată ce nu vor agențiile de turism să...
Newsweek
Ministrul muncii spune dacă pensiile mai cresc în 2025. Cum explică tăierea cu 12% din ianuarie?
Digi FM
Cum a convins-o Salman Khan pe Iulia Vântur să se apuce de muzică în India: "Mi-au trebuit ani să dovedesc...
Digi World
De ce este laptele alb? Răspunsul surprinzător pe care nu îl știai și explicația științifică pe înțelesul...
Digi Animal World
Clienții unui magazin din Ohio, hărțuiți de o găscă ostilă. Personalul este în alertă: „Nu sunteți în...
Film Now
Val Kilmer, ultima postare pe rețelele sociale. Ce a transmis actorul cu mai puțin de două luni înainte de...
UTV
Connect-R îi cere scuze lui Tudor Chirilă. „Nu vreau ca el să rămână cu această etichetă de om care...