BUSINESS CLUB. Carrefour îşi face magazine săteşti

Data publicării:
contact carrefour
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Carrefour importă formatul Contact din Franța, unde există acum peste 400 de astfel de magazine. În România, rețeaua este abia la început: au fost deschise șase magazine, potrivit Ziarului Financiar. Magazinele respectă formatul franțuzesc: au suprafețe de pâna la 900 de metri pătrați și comercializează cu precădere produse alimentare și de îngrijire, într-o gamă mai restrânsă. Într-un astfel de magazin pot lucra între șase și 20 de oameni, iar numărul de clienți zilnici ar putea ajunge la 800, în funcție de vadul comercial. O mare parte din ofertă este reprezentată de produsele marcă proprie, mai ieftine.

În Franța, rețeaua Contact s-a extins rapid în mediul rural prin intermediul francizei. Aceeași strategie ar putea fi aplicata și în România, mai ales că există exemplul Carrefour Market, rețea care s-a marit și prin intermediul francizei. Practic, magazinele sunt deținute de un proprietar, iar Carrefour vine cu un brand puternic și cu strategia de marketing.

Aceeași rețetă de extindere prin franciză au aplicat-o și germanii de la Metro, care au intrat pe piața rurală cu brandul La Doi Pași. Rețeaua numără acum peste 600 de magazine, dintre care jumătate sunt deschise în sată, iar cealaltă - în orașe. Pentru a fi francizat la Doi Pași, proprietarul plătește către Metro o taxă de 500-600 de lei, în schimbul căreia primește cataloage de promovare a ofertei și consiliere de marketing.

Și belgienii de la Mega Image au testat piața rurală, dar cu multă prudență. Au deschis supermarketuri în zone din jurul Bucureștiului, ca Snagov sau Corbeanca, unde puterea de cumpărare este comparabilă cu cea din oraș.

Extinderea Carrefour în mediul rural întețește concurența dintre marii comercianți și este o amenințare în plus pentru comerțul tradițional, adică pentru puzderia de magazine care nu au un nume puternic și poate nici o ofertă prea bogată. Puterea marilor comercianți vine dintr-un preț mai bun, pentru că și volumele sunt mai mari. Pe de altă parte, micii proprietari de magazine pot câștiga pentru că știu bine preferințele localnicilor și pentru că acceptă vânzarea pe datorie. Pentru comunitățile rurale sărace, cumpărăturile pe datorie sunt la ordinea zilei. Dar nu aceste comunități sunt acum ținta marilor comercianți. Extinderea pornește dinspre orașele mari, bogate, spre comunele din jur. Veniturile în mediul rural sunt cu 25% mai mici decât cele de la oraș. Dar comercianții trebuie să fie prezenți și acolo unde trăiește jumătate din populația României. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cât de des trebuie să-ți speli picioarele: Adevărul surprinzător despre...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Transformarea dramatică a unui soldat ucrainean, care a pierdut 40 de kilograme în aproape trei ani de...
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa