BUSINESS CLUB. Sfaturi pentru succesul magazinelor online

Data publicării:
online-2

Nimic nu goneşte clienţii mai repede dintr-un magazin decât proasta organizare. Mărfuri aranjate haotic, preţuri afişate greşit şi multă confuzie. Şi, dacă într-un magazin real există măcar un vânzător care poate oferi lămuriri, în magazinele de pe Internet, clientul care nu găseşte din prima ceea ce vrea, dispare rapid şi nici nu se mai întoarce.

Consultanții americani de la SumAll le-au oferit celor de la CNN o listă de sfaturi pentru cei care vor sa își înființeze un magazin pe Internet. Sunt sfaturi valabile pentru vânzătorii din întreaga lume, deși, marile magazine online din România par să joace puțin diferit de cele din Vest.

Americanii spun că butonul apăsat de clienți ca să cumpere mărfurile din magazinul online trebuie să fie portocaliu. Pe lângă faptul că este o culoare puternică, ce iese în evidență, butoanele portocalii sunt folosite atât de Amazon cât și de E-Bay. Așadar, sunt ușor de recunoscut de către clienți. Nu și de clienții români. Căci butoanele pentru comenzi ale marilor magazine din România diferă de la un vânzător la altul.

eMAG le are albastre, Altex le are galbene, PC Garage la are verzi, iar Evomag le are roșii. Cei de la CEL.ro sunt singurii care au culoarea portocalie în dreptul butoanelor de comandă. Dar portocaliul nu i-a ajutat pâna acum să devină cel mai mare magazin online.

Însă toate magazinele online din România respectă o regula recomandată și de consultanții americani chestionați de CNN. Fotografia care prezintă produsul trebuie să fie în stânga, iar butonul de comandă a acelui produs trebuie să fie în dreapta. Pentru că ochii unei mari părți a populației globului se mișcă din reflex de la stânga la dreapta. Acest reflex are legătură cu modul în care citim. De la stânga la dreapta.

Și, dacă tot a venit vorba de citit, consultanții americani spun că este foarte importantă și formularea textelor din dreptul mărfurilor vândute în magazinele online. Teoretic, clientul dă mult mai repede click pe un buton care spune „vreau să comand acest produs”, decât pe un buton care spune „comandă produsul”.

Din nou, această regula nu este respectată de magazinele online românești. De altfel, chiar și consultanții americani recunosc că sfaturile lor nu garantează succesul în comerțul online. Patronii magazinelor de pe Internet trebuie să încerce diverse strategii de vânzare și de promovare a produselor până o găsesc pe cea potrivită. Și, nu în ultimul rând, mărfurile vândute trebuie să fie de calitate.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum funcționează și ce beneficii oferă noile buletine cu cip. Ce avantaje au posesorii
Digi FM
Meghan Markle, imagine rară cu fiica ei, prințesa Lilibet: „Sărbătorim prima zi de primăvară!”
Pro FM
Katy Perry, siluetă tot mai subțire la câteva săptămâni de când a reacționat la zvonurile despre utilizarea...
Film Now
Adevărul despre relația actriței Aubrey Plaza cu Jeff Baena. Cei doi erau despărțiți cu luni înainte de...
Adevarul
Povestea cutremurătoare a unei eleve de 10 ani: „Am fost violată... o mașină a oprit și trei adolescenți...
Newsweek
Ce pensie primești după 15 ani de muncă, stagiul minim obligatoriu în România? Suma, de infarct
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Digi World
Salvia și rozmarinul, mai mult decât arome în preparate culinare. Ar putea fi cheia tratării unei boli grave
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Femeia care îi e aproape lui Kevin Costner, în urma divorțului de Christine. Acum 30 de ani, el îi plătea 80...
UTV
Mădălina Ghenea a defilat în lenjerie intimă pe străzile din New York. Actrița a întors toate privirile