CFR a avut pierderi de patru miliarde de lei în ultimii trei ani. Guvernul vrea să majoreze preţul biletelor

Data publicării:
tren-2

Companiile feroviare de stat acumulează pierderi de ani întregi. Doar în ultimii trei ani, CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă au înregistrat pierderi de aproape patru miliarde de lei. Pentru a scăpa de presiune pe bugetul de stat, Guvernul s-a angajat să ia o serie de măsuri.

Autorităţile şi-au asumat în faţa FMI încheierea privatizării CFR Marfă, care trebuie finalizată până la sfârşitul lui septembrie. În acest moment, vânzarea companiei a intrat în impas. Executivul a semnat hotărârea de de privatizare, dar a cerut şi avizul CSAT.

„O dată ce Guvernul a decis, şi a şi dat o hotărâre că privatizarea e bună, înseamnă că şi-a însuşit inclusiv că procedura de privatizare este corectă”, este de părere Răzvan Orăşanu, director de cercetare al Societăţii Academice din România.

„ Noi am fost de la început împotriva privatizării CFR Marfă. Am semnalat că procesul de privatizare a fost total netransparent, nu am avut acces la date legate de privatizare, am contestat preţul la care s-a vândut compania”, a spus şi secretarul general al Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, Radmilo Felix.

În ceea ce priveşte CFR Călători, Executivul vrea să majoreze preţul biletelor de luna viitoare. Specialiştii sunt de părere că această măsură va duce treptat la îndepărtarea clienţilor.

„În decursul anului 2011 a crescut preţul cu 18%, iar veniturile directe din vânzarea de bilete în 2012 au crescut cu doar 5%. Ceea ce e clar că, în realitate, foarte mulţi călători au migrat dinspre zona de plătitori în zona de călători cu naşul sau spre valte forme de transport”, a amintit Ştefan Roşeanu, fost director general al CFR Călători.

Vor fi recalculate subenţiile pentru trenurile de călători

În plus, Ministerul Transporturilor va recalcula subvenţiile pentru trenurile de călători. Şi aceasta în condiţiile în care subvenţiile nu acoperă nici măcar jumătate din cheltuielile făcute de CFR Călători pentru a ţine garniturile în circulaţie.

Autorităţile iau în calcul şi insolvenţa sau chiar lichidarea unor subsidiare ale CFR Călători şi CFR Infrastructură. În scrisoarea de intenţie nu se precizează care ar fi acestea.

Totodată, CFR Infrastructură va da spre închiriere 1.500 de kilometri de şină de cale ferată. Sunt vizate în special rutele cu un trafic redus, care aduc pierderi companiei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Final de drum pentru Ion Iliescu! Anunţul a venit când nimeni nu se aştepta, situaţie critică pentru fostul...
Digi FM
Tragedia tinereții lui Val Kilmer: și-a pierdut fratele mai mic, care s-a înecat în piscină: "Nu am revenit...
Pro FM
Starea de sănătate a lui Julio Iglesias, tot mai fragilă: „De la brâu în jos, are 500 de ani”. Afecțiunea...
Film Now
John Cena a avut cancer de piele de două ori. "Îndrăgostit de soare", nu și-a protejat pielea în tinerețe...
Adevarul
Distracție în paradisul din Maldive cu doar 30 de euro. Un vlogger ne arată ce nu vor agențiile de turism să...
Newsweek
Șmecheria prin care România păstrează pensiile speciale de 20.000 lei, deși UE a cerut să le tăiem
Digi FM
O elevă de 15 ani a leșinat în timpul orei de biologie, la un liceu din Botoșani. Ce au descoperit medicii
Digi World
De ce este laptele alb? Răspunsul surprinzător pe care nu îl știai și explicația științifică pe înțelesul...
Digi Animal World
Un produs popular pentru câini ar putea declanșa „sindromul vârcolacului”. Ce simptome prezintă patrupedele...
Film Now
Rosamund Pike, „terifiată” când a filmat scena intimă cu Pierce Brosnan în „Die Another Day”. Avea 22 de ani
UTV
Delia, atacată de câini în parc. Artista s-a urcat într-un copac: „M-am zgâriat, m-am făcut praf...”