Cum încearcă magazinele online să influențeze comportamentul oamenilor de „Black Friday”

Data publicării:
plati online
Foto: Profimedia Images

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), direcţie a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), recomandă cumpărătorilor precauţie în cazul achiziţiilor online în campania de reduceri de „Black Friday”, transmite Agerpres.

Potrivit unui comunicat de presă al ANPC, un prim sfat se referă la verificarea informaţiilor dacă magazinul online este sigur (structura site-ului, datele de contact, termenii şi condiţiile generale).

De asemenea, este bine de ştiut faptul că, în perioadele de promoţie, operatorul economic trebuie să afişeze atât preţul redus, cât şi pe cel iniţial, iar reducerea trebuie să se aplice la cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile şi poate fi exprimat în valoare absolută sau în procent.

Totodată, reprezentanţii ANPC atenţionează că magazinele online pot încerca să influenţeze comportamentul de cumpărare al consumatorului fie prin afişarea unei numărători inverse, fie prin afişarea unor sintagme de tipul „au mai rămas doar trei articole”.

În plus, utilizatorii sunt sfătuiţi să aleagă o metodă de plată sigură (o conexiune la Internet securizată pentru plata online), să verifice dacă site-ul este marcat cu „https” şi simbolul lacătului închis, să nu salveze detaliile bancare pe telefonul mobil, pe computer sau pe orice platformă de cumpărături, să seteze o sumă maximă pentru plăţile unice pentru cardul de credit şi, nu în ultimul rând, să evite plăţile prin transfer bancar.

În ceea ce priveşte garanţia legală de conformitate, ANPC subliniază că aceasta este de minimum doi ani pentru produsele achiziţionate de la un vânzător cu sediul în România sau în Uniunea Europeană, dar şi pentru produsele digitale, serviciile şi conţinutul digital.

„Atunci când faceţi cumpărături online, aveţi la dispoziţie o perioadă de 14 zile pentru a vă răzgândi şi a returna produsul, fără a fi necesară invocarea unui motiv. În cazul în care faceţi cumpărături de pe un site din România şi aveţi nemulţumiri cu privire la tranzacţie sau la produsul achiziţionat, puteţi depune o reclamaţie pe site-ul www.anpc.ro (...) în cazul achiziţionării unor produse de pe site-uri din afara Uniunii Europene, instituţia noastră nu poate acţiona în niciun fel, dacă aveţi probleme cu tranzacţia, livrarea sau produsele”, notează sursa citată.

ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia.

Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul reţelei.

Partenerii noștri
Playtech
E oficial! Brigitte Macron a intentat procesul, nu a mai rezistat. Situaţia era din ce în ce mai tensionată
Digi FM
Momentul în care Elena Udrea își reîntâlnește fiica, după ieșirea din închisoare. Micuței nu-i venea să...
Pro FM
„Amore”. Dua Lipa, îndrăgostită pe străzile din Palermo, în imaginile de peste 2 milioane de like-uri
Film Now
Salma Hayek, dans senzual lângă piscină. Cum arată actrița în costum de baie la 58 de ani: „Tu nu...
Adevarul
Ce se întâmplă dacă nu pui telefonul pe modul avion în timpul zborului. Avertismentul unui pilot: „Nu este...
Newsweek
Referendum pentru tăierea pensiilor speciale de 25.000 lei. De ce nu se rezolvă în Parlament?
Digi FM
Ada Galeș, un nou mesaj de pe patul de spital, după ce a fost operată a patra oară: „Am medici...
Digi World
Detaliul pe care-l ignori de cele mai multe ori când folosești mașina de spălat și care-ți poate aduce doar...
Digi Animal World
Pisica cu cel mai mare nas, în sfârșit diagnosticată. Motivul ciudat pentru care arăta atât de diferit
Film Now
Nicole Kidman și Sandra Bullock, în primele imagini de pe platourile de la „Practical Magic 2”: „Vrăjitoarele...
UTV
Lumea wrestlingului este în doliu: Hulk Hogan a murit la 71 de ani