Cum ar putea fi influențat micul dejun englezesc de Brexit
Data publicării:
FOTO: Shutterstock
Consumatorii britanici ar putea să plătească cu până la 12,8% mai mult pentru un mic dejun englezesc tipic, care include șuncă, cârnați, suc de portocale, fasole și ciuperci, ca urmare a introducerii unor tarife de import suplimentare în situația în care Marea Britanie părăsește blocul comunitar fără un acord de liber schimb, arată un studiu realizat de firma de consultanță KPMG.
FOTO: Shutterstock
Potrivit calculator KPMG, costul unui mic dejun englezesc tipic ar crește cu 3,02 lire sterline, de la 23,59 până la 26,61 lire sterline, sau 12,8%, adică de aproape patru ori mai mult decât rata inflației, care în luna mai a fost de 2,9%, notează Agerpres.
Calculele KPMG se bazează pe ipoteza că Marea Britanie va urma regulile vamale ale Organizației Mondiale a Comerțului, dacă nu va ajunge la un acord cu UE până în luna martie 2019. În acest caz, sucul de portocale din Spania și uleiul de măsline din Spania și Italia ar fi produsele care ar înregistra cele mai mari creșteri de prețuri de 34 și respectiv 30%, se arată în raportul KPMG. În analiza KPMG, laptele, ouăle și pâinea au provenit din Marea Britanie însă alte produse au fost în mod intenționat importate în scopuri demonstrative.
"Dacă Marea Britanie părăsește UE fără un acord comercial, ne putem aștepta atât la prețuri mai mari cât și la o creștere a birocrației la graniță. În plus, analiza noastră nu reflectă creșterile de costuri cu care consumatorii și retailerii se confruntă deja ca urmare a deprecierii lirei și nici costurile unor noi bariere non-tarifare", a precizat directorul KPMG, Bob Jones.
Negocierile pentru o "retragere ordonată" a Marii Britanii din Uniunea Europeană au fost lansate luna trecută la Bruxelles de negociatorul-șef al blocului comunitar, Michel Barnier, și ministrul britanic pentru Brexit, David Davis, într-o primă întâlnire pentru a stabili prioritățile procesului "de divorț". Se așteaptă ca Londra să părăsească UE la sfârșitul lunii martie 2019, adică la doi ani după declanșarea oficială a procedurii de ieșire de către premierul Theresa May la 29 martie.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 141 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.