Criza containerelor maritime: Coca-Cola a ajuns să folosească nave cargo

Data actualizării: Data publicării:
containere multe intr-un terminal portuar vazute de sus
Un container care transportă bunuri din Shanghai la Rotterdam costă 14.558 de dolari. Preţurile au crescut în acest an la cel mai ridicat nivel înregistrat în ultimele decenii. Foto: Gettty Images

Costul transportului mărfurilor cu containerele maritime au crescut atât de mult încât grupul Coca-Cola Co. a ajuns să recurgă la nave care în mod normal sunt utilizate pentru transportul de materii prime industriale, transmite Bloomberg.

În perioade normale, Coca-Cola transportă materialele în întreaga lume în aceleaşi containere maritime care sunt utilizate pentru a transporta orice de la jucării la biciclete.

În condiţiile în care capacităţile de transport sunt supuse la presiuni, Coca-Cola a ales să utilizeze aşa-numitele „bulk carriers” (-vrachiere-nr.), care sunt utilizate de traderii de materii prime pentru a transporta produse precum cărbune şi minereu de fier, a dezvăluit Alan Smith, director de achiziţii de la Coca-Cola.

Principalul avantaj al utilizării containerelor este că acestea sunt un element integral al unui lanţ logistic care poate transporta bunuri în mod eficient de unde sunt produse acolo unde sunt utilizate. Navele cargo sunt mai ieftine dar sunt mai puţin convenabile pentru că mărfurile trebuie să ajungă în port şi de la un port la altul.

Pentru a avea o imagine a dificultăţilor cu care se confruntă Coca-Cola şi alte multinaţionale, în prezent un container care transportă bunuri din Shanghai la Rotterdam costă 14.558 de dolari, potrivit firmei Drewry Shipping. Preţurile au crescut în acest an la cel mai ridicat nivel înregistrat în ultimele decenii, informează Agerpres.

Atât de tensionată este situaţia pe piaţa containerelor maritime încât au existat chiar unele cereri pentru unii transportatori cargo să transporte containere pe punţile navelor lor de marfă.

Din păcate pentru companiile care închiriază nave au început să crească exploziv şi tarifele pentru transportul mărfurilor în vrac. Indicele Baltic Dry Index, un indicator al costului închirierii navelor cargo, a urcat marţi la 5.409 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani, potrivit bursei londoneze Baltic Exchange.

Pandemia a dus la o criză a containerelor de transport. Companiile care importă sau exportă produse sunt dispuse să plătească și de 6 ori mai mult pentru închirierea lor, dar nici așa nu reușesc tot timpul să le obțină. Chiar dacă au succes, așteaptă uneori luni întregi să-și primească mărfurile. Acest lucru riscă să crească prețurile produselor peste tot în lume

Partenerii noștri
Playtech
Era de aşteptat, nu putea trăi fără el! Anunţul trist despre Nina Iliescu, văduva fostului preşedinte, a...
Digi FM
Tragedie în vacanță all-inclusive: Un bărbat de 70 de ani a murit după ce a mâncat pui insuficient gătit în...
Pro FM
Fostul basist de la Maroon 5 divorțează la trei luni de la nuntă. Soția sa îl acuză de violență: „Era scos...
Film Now
Halle Berry a fost Miss World USA. Cum arăta în 1986
Adevarul
De ce nu e greșit să spui «La mulți ani» de Sfânta Maria Mare. Explicația preotului care schimbă tot ce știm...
Newsweek
Vineri, zi decisivă pentru pensii. Cum ar putea rămâne pensionarii cu pensiile înghețate ani de zile
Digi FM
Cascadorie periculoasă pe Șoseaua Mihai Bravu: motociclist prins mergând pe o singură roată, amendat și lăsat...
Digi World
Ce este miastenia gravis, boala de care suferă fosta campioană de tenis Monica Seles. Cum se manifestă...
Digi Animal World
Ce a descoperit o femeie în propria baie, în timp ce spală rufele. A ajuns la spital pentru vaccin antirabic
Film Now
Charlie Sheen, declarații la opt ani de când a renunțat la alcool: „Rușinea te sufocă. Chiar i-am rănit pe...
UTV
Jason Momoa, la un pas de moarte în ocean. „Am renunțat. În mintea mea, murisem deja”. Experiența care i-a...