Probleme fără precedent pentru avioanele întoarse în curse după ce au stat blocate la sol timp îndelungat

Data publicării:
Probleme pentru traficul aerian
Probleme pentru traficul aerian. FOTO: Getty Images

Companiile aeriene sunt atenționate să verifice cu atenţie avioanele care sunt reintroduse în serviciu după ce au stat blocate la sol în perioada pandemiei de COVID-19. Numărul fără precedent al aeronavelor blocate la sol a dus la o explozie a problemelor legate de pregătirea piloţilor, mentenanţă şi cuiburile de insecte care blochează senzorii avioanelor, transmite Reuters.

Potrivit Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA), numărul de aterizări cu probleme a crescut exploziv în acest an.

Alarmate de datele IATA, companiile de asigurări au început să adreseze întrebări companiilor aeriene dacă piloţii lor fac o pregătire suplimentară cu accent pe aterizări, scrie Agerpres.

Pregătirea piloţilor nu este însă singura îngrijorare. Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a raportat o "tendinţă alarmantă" cu privire la numărul de rapoarte cu privire la date incorecte cu privire la viteză şi altitudine furnizate de senzorii avioanelor cu prilejul primului zbor al unui avion care a stat mai mult timp blocat la sol.

Au existat cazuri în care procedurile de decolare au trebuit să fie abandonate iar avionul a revenit la bază.

În majoritatea cazurilor problemele au fost cauzate de insecte care şi-au făcut cuiburi în tubul pitot, un senzor care transmite date computerelor de la bordul avioanelor.

În luna iunie, un comandant al unui avion Wizz Air a fost nevoit să abandoneze procedura de decolare după ce senzorul care măsoară viteza avionului arăta zero. La o examinare ulterioară a avionului a fost descoperit un cuib de insecte în unul dintre tuburile pitot, după ce avionul fusese parcat la sol timp de 12 săptămâni înaintea zborului.

Kate Seaton, partener la firma de avocatură HFW, spune că echipajele avioanelor trebuie să fie conştiente de posibilele defecte care este posibil să nu fie identificate corect în momentul în care avioanele au fost reintroduse în serviciu după o perioadă fără precedent de blocare la sol. "Suntem într-o situaţie fără precedent iar industria trebuie să ia măsuri pentru a diminua riscurile şi să fie pregătită pentru ceva neaşteptat", spune Kate Seaton.

Companiile aeriene susţin că au pus la punct programe de pregătire pentru piloţii care reintră în serviciu, programe care variază de la cursuri de teorie până la şedinţe în simulator şi verificări în timpul zborurilor, în funcţie de durata absenţei lor de la lucru.

 

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Katy Perry și Orlando Bloom, doi părinți care își adoră fetița. Imagini rare din viața de zi cu zi a celor...
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...