ROBOR crește puternic miercuri și poate depăși maximul ultimilor 12 ani în următoarele zile
Te-ar putea interesa și:
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a crescut miercuri la 8,11% pe an, de la 8,03% pe an cu o zi în urmă, conform datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR).
La începutul acestui an, indicele ROBOR la 3 luni era 3,02% pe an. A urmat o creștere continuă timp de 8 luni, indicele atingând în prima parte a lunii august valoarea de 8,14% - maximul ultimilor 12 ani. Atunci, mesajul transmis de guvernatorul BNR a oprit creșterea indicelui și a declanșat o scădere lentă, însoțită de perioade lungi de stagnare. ROBOR la 3 luni a petrecut aproximativ 8 săptămâni în intervalul 7,90-8%.
Majorarea dobânzii de referință de către BNR, în data de 5 octombrie, de la 5,50% la 6,25%, a declanșat o nouă creștere a ROBOR. În data de 5 octombrie, indicele era la valoarea de 7,92%, apoi au urmat creșteri zilnice. Valoarea ROBOR de astăzi, de 8,11% pe an, nu a mai fost atinsă de la începutul lunii august.
Indicele la 6 luni, utilizat în calculul dobânzilor la creditele ipotecare în lei cu dobândă variabilă, a urcat la 8,21% pe an, de la 8,17% pe an anterior, iar ROBOR la 12 luni a ajuns la nivelul de 8,34% pe an, de la 8,30%.
În ceea ce priveşte indicele de referinţă pentru creditele consumatorilor (IRCC), reglementat de OUG 19/2019, acesta este de 4,06% pe an, fiind calculat ca medie aritmetică a ratelor de dobândă zilnice ale tranzacţiilor interbancare din trimestrul II 2022, în urcare faţă de cel publicat în urmă cu trei luni, de 2,65%.
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.