Efectele scumpirii carburanților. Transportul cu trenul ar putea costa mai mult

Data publicării:
trenuri mediafax-8
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Motorina este aur astăzi. Am ajuns să punem sonde în rezervoare”, spune Dan Cârjaliu, manager al unei firme de transport.

Firmele de transport caută soluţii pentru a reduce impactul scumpirii carburanţilor. Cum jumătate din costul unui transport este dat de preţul motorinei. Noua taxă va pune lacătul pe aproximativ 2000 de firme de transport, susţin oamenii de afaceri.

Dacă vom ajunge la 7 lei pe un litru de motorină, vom avea o creștere per ansamblu de câteva zeci de milioane de euro în cheltuieli”, estimează Daniel Mazilu, secretar general la Asociaţia pentru Transporturi Rutiere.

Motorina scumpește trenul

Taxa de 7 eurocenţi este o lovitură la fel de dură pentru CFR Călători, care consumă anual aproape 50 de milioane de tone de motorină. Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, nu ştie, însă, cât de mare va fi impactul la final, în preţul biletul de călătorie cu trenul. Ea spune că în prezent se fac calcule.

Specialiştii din industria feroviară au făcut deja unele calcule. „La CFR Călători, la consumul de motorină anual, cei 7 cenți pe litru se traduc într-un cost suplimentar de 3,5-4 milioane de euro, banii în loc să se îndrepte către repararea vehiculelor se vor îndrepta către accize suplimentare”, arată Ștefan Roșeanu, fost director general CFR Călători.

Totul în condițiile în care CFR Călători are peste o mie de vagoane și locomotive care sunt trase pe linie moartă deoarece nu sunt bani pentru reparații.

În plus, transportatorii sunt sufocaţi şi de taxe locale.

Noi avem o problemă cu fenomenul Caransebeş: de 6 luni plătim o taxă de 100 de lei de trecere. De ce? Pentru că nu avem pe unde să trecem. CNADNR-ul au spus că nu au legislaţie şi nu pot face nimic”, explică Dan Cîrjaliu, manager al unei firme de transport.

Toate pot să fie reclamate, (...) statul va trebui să demonstreze de ce este bine să ai în motorină atât de multe taxe”, spune avocatul Gheorghe Piperea.

Noua taxă pe carburant va aduce statului 600 de milioane de euro pe an. Asta înseamnă că anul viitor din aceşti bani ar trebui să se construiască aproximativ 100 de kilometri de autostradă.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
E oficial! Brigitte Macron a intentat procesul, nu a mai rezistat. Situaţia era din ce în ce mai tensionată
Digi FM
Momentul în care Elena Udrea își reîntâlnește fiica, după ieșirea din închisoare. Micuței nu-i venea să...
Pro FM
„Amore”. Dua Lipa, îndrăgostită pe străzile din Palermo, în imaginile de peste 2 milioane de like-uri
Film Now
Salma Hayek, dans senzual lângă piscină. Cum arată actrița în costum de baie la 58 de ani: „Tu nu...
Adevarul
Ce se întâmplă dacă nu pui telefonul pe modul avion în timpul zborului. Avertismentul unui pilot: „Nu este...
Newsweek
Referendum pentru tăierea pensiilor speciale de 25.000 lei. De ce nu se rezolvă în Parlament?
Digi FM
Ada Galeș, un nou mesaj de pe patul de spital, după ce a fost operată a patra oară: „Am medici...
Digi World
Detaliul pe care-l ignori de cele mai multe ori când folosești mașina de spălat și care-ți poate aduce doar...
Digi Animal World
Pisica cu cel mai mare nas, în sfârșit diagnosticată. Motivul ciudat pentru care arăta atât de diferit
Film Now
Nicole Kidman și Sandra Bullock, în primele imagini de pe platourile de la „Practical Magic 2”: „Vrăjitoarele...
UTV
Lumea wrestlingului este în doliu: Hulk Hogan a murit la 71 de ani