FOTO. Românii au construit o locomotivă care rezistă la -50 de grade Celsius
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Softronic Craviova via Jurnal Feroviar
O companie din România a construit o locomotivă pentru zonele cu temperaturi scăzute de până la –50 de grade Celsius.
Foto: Softronic Craviova via Jurnal Feroviar
Este vorba despre compania Softronic Craiova, singurul producător de locomotive și rame electrice din România.
Locomotiva face parte din ediția „Cercul Polar” și a fost realizată pentru operatorul feroviar suedez de marfă Green Cargo, cu care compania românească a încheiat un acord anul trecut.
Locomotiva poate rezista la temperaturi de până la -50 de grade Celsius și poate să tragă până la 3.000 de tone, de două ori mai mult decât orice vehicul de acest tip folosit frecvent în Suedia.
Softronic Craiova a demarat în această toamnă producția primelor două locomotive Transmontana pentru compania suedeză.
Achiziţionarea noilor locomotive electrice face parte din strategia Green Cargo de reducere a costurilor de transport.
În vara anului 2015, locomotiva Transmontana nr. 019 a fost trimisă în Suedia pentru teste. Aceasta a fost testată de către Rush Rail şi Green Cargo. A primit chiar şi un nume suedez: Rödluvan (Scufiţa Roşie).
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Producătorul de la Craiova a mai închiriat recent două locomotive Transmontana, prin leasing operaţional, lui Deutsche Bahn Cargo - Schenker
Mai multe detalii tehnice despre locomotivele Transmontana aflăm de pe pagina de Facebook „Jurnal Feroviar”: „La interior, totul este fabricat din otel inoxidabil(inox), după specificațiile Green Cargo, v3.0 fiind dedicată acestui operator. Unitățile de climatizare sunt noi, iar traseul a suferit modificări majore. Acum mecanicul poate selecta fluxul de aer cald/rece după necesități. Are nevoie de aer cald/rece la ferestrele frontale sau pe la picioare, se rezolvă cu o atingere de buton. TM 031 este prima locomotivă „blindată" frontal și pe laterale cu tabla de 4mm, rezultatul fiind spectaculos, efectul de tablă vălurită dispărând complet. Partea electronică e acum protejată împotriva umidității și a temperaturilor scăzute pana la -50 C.”
Locomotivele Transmontana pot fi observate pe căile ferate din România și Ungaria, special adaptate pentru trenuri grele de marfă, se arată pe site-ul Softronic.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.