FOTO. Românii au construit o locomotivă care rezistă la -50 de grade Celsius

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Softronic Craviova via Jurnal Feroviar
Foto: Softronic Craviova via Jurnal Feroviar

O companie din România a construit o locomotivă pentru zonele cu temperaturi scăzute de până la –50 de grade Celsius.

26173304_2035991806676511_2966793529888564215_o
Foto: Softronic Craviova via Jurnal Feroviar

Este vorba despre compania Softronic Craiova, singurul producător de locomotive și rame electrice din România.

Locomotiva face parte din ediția „Cercul Polar” și a fost realizată pentru operatorul feroviar suedez de marfă Green Cargo, cu care compania românească a încheiat un acord anul trecut.

Locomotiva poate rezista la temperaturi de până la -50 de grade Celsius și poate să tragă până la 3.000 de tone, de două ori mai mult decât orice vehicul de acest tip folosit frecvent în Suedia.

Softronic Craiova a demarat în această toamnă producția primelor două locomotive Transmontana pentru compania suedeză.

Achiziţionarea noilor locomotive electrice face parte din strategia Green Cargo de reducere a costurilor de transport.

În vara anului 2015, locomotiva Transmontana nr. 019 a fost trimisă în Suedia pentru teste. Aceasta a fost testată de către Rush Rail şi Green Cargo. A primit chiar şi un nume suedez: Rödluvan (Scufiţa Roşie).

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Producătorul de la Craiova a mai închiriat recent două locomotive Transmontana, prin leasing operaţional, lui Deutsche Bahn Cargo - Schenker

Mai multe detalii tehnice despre locomotivele Transmontana aflăm de pe pagina de Facebook „Jurnal Feroviar”: „La interior, totul este fabricat din otel inoxidabil(inox), după specificațiile Green Cargo, v3.0 fiind dedicată acestui operator. Unitățile de climatizare sunt noi, iar traseul a suferit modificări majore. Acum mecanicul poate selecta fluxul de aer cald/rece după necesități. Are nevoie de aer cald/rece la ferestrele frontale sau pe la picioare, se rezolvă cu o atingere de buton. TM 031 este prima locomotivă „blindată" frontal și pe laterale cu tabla de 4mm, rezultatul fiind spectaculos, efectul de tablă vălurită dispărând complet. Partea electronică e acum protejată împotriva umidității și a temperaturilor scăzute pana la -50 C.”

Locomotivele Transmontana pot fi observate pe căile ferate din România și Ungaria, special adaptate pentru trenuri grele de marfă, se arată pe site-ul Softronic.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum a fost fotografiat Ilie Bolojan la înmormântarea Papei Francisc! Imaginile vorbesc de la sine, a fost...
Digi FM
Surpriză de proporții. Cine și-a făcut apariția la funeraliile Papei Francisc. Imaginile au făcut înconjurul...
Pro FM
Lady Gaga, cu mama și logodnicul la restaurant. Artista, pe tocuri imposibile, în pantaloni super scurți și...
Film Now
Iubirile lui Renée Zellweger. A fost căsătorită doar patru luni. „Bridget Jones” împlineşte 56 de ani
Adevarul
„Moș Pisoi”, eroul din umbră căruia îi datorăm apariția primului stat român
Newsweek
Anunț de la Casa de Pensii. Ce documente trebuie depuse pentru un ajutor de 1.700 lei la pensie?
Digi FM
"L-am strigat pe nume, dar nu mi-a răspuns. Atunci am ştiut că nu mai era nimic de făcut". Medicul papei...
Digi World
Ce este memoria falsă. Cum își „inventează” creierul amintiri
Digi Animal World
Momentul când o familie din India s-a trezit un leu în bucătărie: „Ne așteptăm să vedem un păianjen în colț...
Film Now
Ce reprezintă tatuajul pe care și l-a făcut Shiloh, fiica Angelinei Jolie. Adolescenta are o legătură...
UTV
Lidia Buble și Horațiu Nicolau, escapadă de Paște în Caraibe: „În habitatul meu natural”