Honda și Nissan vor începe discuțiile pentru o posibilă mega-fuziune

Data publicării:
Makoto Uchida și Toshihiro Mibe
CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, și CEO-ul Honda, Toshihiro Mibe, la o conferință de presă pe 1 august 2024 Foto: Profimedia

Producătorii auto japonezi Honda și Nissan vor începe negocierile pentru o potențială fuziune, informează publicația financiară Nikkei. Companiile vor începe discuții pentru a ajuta la combaterea concurenței globale crescute din partea producătorilor mai mari de vehicule electrice.

Cele două companii, care sunt al doilea și al treilea cei mai mari producători de mașini din Japonia, au avut vânzări combinate de 7,4 milioane de vehicule în 2023, dar trebuie să concureze cu vânzările în creștere ale rivalilor chinezi precum BYD și Li Auto.

Ambele companii au avut legături mai puternice în ultimele luni și în martie au decis să își unească forțele și să lucreze împreună la tehnologia pentru vehiculele electrice.

La acea vreme, directorul executiv al Nissan, Makoto Uchida, a declarat: „Jucătorii în curs de dezvoltare sunt foarte agresivi și fac incursiuni cu o viteză incredibilă. Nu putem câștiga competiția atât timp cât rămânem la înțelepciunea convențională și la o abordare tradițională.”

Nikkei a transmis că cei doi producători de mașini intenționează să opereze sub un singur holding, dar mizele pe care fiecare le-ar deține în noua entitate, împreună cu alte detalii, urmează să fie decise ulterior.

Mitsubishi Motors, unde Nissan este cel mai mare acționar, cu un pachet de 24% din acțiuni, este, de asemenea, probabil să fie adusă sub holding.

Afacerea ar putea fi cea mai mare din industrie de la fuziunea de 52 de miliarde de dolari dintre Fiat Chrysler și PSA în 2021 pentru a crea Stellantis, unul dintre cele mai mari grupuri auto din lume cu mărci precum Jeep, Dodge, Maserati, Peugeot și Citroën.

Mișcarea vine pe fondul scăderii profiturilor pentru un număr de mari producători de automobile din Europa, care se confruntă cu o cerere mai lentă și o concurență intensă, investind în același timp în trecerea de la producția pe benzină și motorină la cea electrică.

Luna trecută, Stellantis a anunțat că își închide uzina din Luton, punând în pericol 1.100 de locuri de muncă, dând vina pe starea economiei Marii Britanii și pe mandatul guvernului privind vehiculele cu emisii zero.

De asemenea, Ford a anunțat în noiembrie că va reduce 4.000 de locuri de muncă în Europa, în timp ce Volkswagen se pregătește să închidă trei fabrici în Germania.

Editor : Ș.R.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Țara de care nu a auzit nimeni riscă să fie „ucisă” din cauza lui Trump, care a impus...
Digi FM
Kathleen Turner, actrița din „Giuvaierul Nilului”, de nerecunoscut. Vedeta în vârstă de 70 de ani se...
Pro FM
Theo Rose și soțul ei, într-un moment tandru, înainte de un concert. "Cea mai frumoasă încurajare, când omul...
Film Now
Primele imagini din „Avatar: Fire and Ash”, dezvăluite la CinemaCon 2025: oameni de cenuşă, bărci aeriene...
Adevarul
Obiceiuri zilnice pe care europenii le respectă și de care americanii n-au auzit
Newsweek
Tăierea pensiilor speciale, praf în ochi. Propunerea guvernului îi lasă cu pensii de 38.000 lei
Digi FM
Acuzat de viol, Russell Brand, fostul soţ al lui Katy Perry, susţine că nu a fost „niciodată un violator”
Digi World
O femeie a fost dependentă de solar ani la rând. Cum a ajuns să arăte pielea ei este devastator: „Dacă aș fi...
Digi Animal World
O pisică pierdută de cinci ani s-a întors la familia ei chiar de Ziua Mamei: „A fost un miracol”
Film Now
Brigitte Bardot, confesiuni la 90 de ani: „Am un temperament de foc, e greu să fiu doborâtă”. Cum arată o zi...
UTV
Romina Gingașu răspunde zvonurilor despre divorțul de Piero Ferrari. „Presiunea în cuplul nostru vine din...