Inteligența artificială, rol major în industria farmaceutică. Cum speră companiile să economisească milioane de dolari

Data publicării:
Drugs over Federal Reserve Notes
Sursa foto: Profimedia Images

Marile companii farmaceutice pariază pe inteligență artificială pentru a le ajuta să grăbească producția medicamentelor și punerea lor pe piață. E vorba de investiții uriașe, dar grație acestora s-ar putea economisi milioane de dolari pe termen lung, scrie Reuters. 

Marii producători de medicamente au început să folosească inteligența artificială pentru a găsi rapid pacienți pentru testele clinice sau pentru a reduce numărul de persoane necesare pentru testarea medicamentelor. E un proces greoi și care durează ani de zile, dar, grație AI, e accelerată dezvoltarea medicamentelor și se pot face economii de milioane de dolari.

Studiile pe oameni reprezintă cea mai costisitoare parte și necesită cel mai mult timp pentru dezvoltarea medicamentelor. Poate dura ani de zile pentru a recruta pacienți și a testa noi medicamente, iar acest demers poate costa peste un miliard de dolari de la descoperirea unui medicament până când acesta ajunge pe piață.

Big Pharma experimentează de ani de zile cu inteligența artificială, în speranța că mașinile pot descoperi următorul medicament de succes. Câțiva compuși aleși de AI sunt acum în curs de dezvoltare, dar aceste pariuri vor avea nevoie de ani de zile pentru a se concretiza.

Interviurile realizate de Reuters cu zeci de directori de companii farmaceutice, autorități de reglementare în domeniul medicamentelor, experți în sănătate publică și firme de inteligență artificială arată, totuși, că tehnologia joacă un rol major în studiile de testare a medicamentelor pe oameni.

Printre companiile care se folosesc de AI se numără Amgen, Bayer și Novartis. Acestea antrenează AI pentru a scana miliarde de dosare de sănătate publică, date de prescripție medicală, cereri de asigurare medicală și datele lor interne pentru a găsi pacienți pentru studii - în unele cazuri, reducând la jumătate timpul necesar pentru a-i înscrie.

"Nu cred că este încă omniprezent", a declarat Jeffrey Morgan, director general la Deloitte. "Dar cred că am depășit etapa de experimentare", a adăugat acesta.

Editor : C.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce au fost criticaţi Carmen şi Klaus Iohannis de Paştele ortodox! Românii au spus-o direct, după mesajele...
Digi FM
Mihai Mărgineanu și soția lui, 19 ani de iubire și doi copii. "Nici nu știi ce să zici la o aniversare din...
Pro FM
Hailey Bieber e însărcinată și are deja o burtică proeminentă. Modelul și Justin Bieber au anunțat că vor...
Film Now
Chris Hemsworth, dezvăluiri despre rolul interpretat în „Furiosa”, prequel al filmului „Mad Max: Fury Road”...
Adevarul
Alina Kabaeva, „olimpica lui Putin", primele declaraţii după despărţire: „Dacă îți spune conducerea să nu te...
Newsweek
VIDEO 26 de țări contra Chinei, care a izolat Taiwan cu avioane de luptă. Distrugător SUA, implicat
Digi FM
Mihai Albu a fost diagnosticat cu cancer. Creatorul de pantofi, primele declarații după ce a fost operat...
Digi World
Un neurochirurg de 83 de ani, triatlonist pasionat, își împărtășește cele 4 principii pentru o viață lungă și...
Digi Animal World
Un bărbat a mers pe autostradă cu un șarpe prins de bara de protecție. Imaginile filmate în trafic au devenit...
Film Now
Hugh Grant a înșelat-o cu o damă de companie, dar i-a rămas prieten apropiat. Elizabeth Hurley, sprijinită de...