Legea parteneriatului public-privat, modificată în secret de Guvern

Data publicării:
autostrada bucuresti ploiesti mediafax-1

Niciun contract de parteneriat public-privat nu s-a încheiat până în prezent. Tocmai din acest motiv guvernanţii au modificat legea, teoretic pentru a o face mai atractivă pentru investitorii din mediul privat.

Dar între intenţiile oficiale şi realitate există o mare diferenţă.

În forma în care a ajuns în Parlament, Guvernul poate să modifice partenerul privat din aceste parteneriate fără a mai iniția o altă procedură de licitație, de ofertă, de selecție.

Aceasta este principala modificare în proiectul de lege care a fost, în această vară, adoptat în ședința Executivului și publicat în Monitorul Oficial, fără a fi dat publicității.

În forma în care a ajuns în Parlament scrie că în momentul în care partenerul privat din acest parteneriat nu își îndeplinește condițiile contractuale, Guvernul îl poate înlocui fără începerea unei alte proceduri de selecție.

În schimb, proiectul de lege postat pe site-ul Departamentului pentru Marile Proiecte de Infrastructură stipulează că, în eventualitatea neîndepinirii condițiilor contractuale de către partenerul privat, înlocuirea lui se face prin organizarea unei alte proceduri de selecție. Aceasta este varianta pe care ministrul Dan Şova a trimis-o Comisiei Europene.

„În cazul în care partenerul privat sau societatea de proiect nu îşi îndeplineşte din orice motiv obligaţiile potrivit contractului de parteneriat public-privat sau obligaţiile faţă de finanţatorii proiectului, partenerul public, din proprie iniţiativă sau la solicitarea finanţatorilor proiectului, va putea înlocui partenerul privat în urma unei proceduri de selecţie a unui nou partener privat”, se arată în text.

Legea parteneriatului public-privat a intrat în vigoare în 2010, după multe discuții între guvernanți și mediul de afaceri pentru crearea unui cadru legal favorabil unor astfel de parteneriate. Totuși, de trei ani, de când e în vigoare, nu a fost încheiat niciun contract de parteneriat public-privat.

Trei proiecte mari ar putea fi realizate în parteneriat public-privat, cel puțin declarativ: autostrada Comarnic – Brașov (1,2 miliarde de euro), Centura București Sud (1 miliard de euro) și autostrada Pitești – Craiova (1,5 miliarde de euro). 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Dezvăluiri după ce Simona Halep a abandonat la Trophee Clarins. Ce a pățit înainte de primul tur de la Paris
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu, revoltată după ce Selly a ținut un discurs la NATO: „Ce legătură are el, de ce nu...
Pro FM
CRBL ar avea o nouă iubită, la nici două luni de când a anunțat divorțul de soție. Tânăra care l-ar fi...
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Cum ar arăta Bucureștiul dacă politicienii s-ar ține de promisiunile din campanie
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Soția lui Cristi Tănase, acuzații teribile la adresa lui: „A strâns-o pe mama de gât!” Fotbalistul, extrem de...
Digi World
A dat peste o adevărată comoară într-o unitate de depozitare abandonată pe care a dat 410 $. Profitul e unul...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Chris Pratt, devastat de moartea dublurii sale. Cascatorul Tony McFarr a fost găsit mort în casă: „A fost o...
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...