Pe străzile din România circulă două milioane de mașini mai vechi de 11 de ani

Data publicării:
masini mediafax-3

În România anului 2013 se vând de 10 ori mai puţine maşini la mia de locuitori decât în Franţa sau Germania.

Este mult peste scăderea oricărei pieţe din UE, cu toate crizele care au fost în diverse ţări. În România, scăderea pieţei este de peste 77% faţă de anul 2007”, a susținut Marius Tudor, secretar general APIA.

În primele patru luni din an piaţa auto şi-a continuat declinul. Doar 16.500 de maşini noi au fost înmatriculate, cu 10% mai puţin decât anul trecut. În schimb, în România au intrat de patru ori mai multe maşini second-hand, afacere din care statul pierde anual sute de milioane de euro.

Din păcate, statul nu poate pune TVA pentru maşinile second-hand care intră în ţară. Asta ar ajuta producătorii de la Mioveni şi de la Craiova, dar şi importatorii de maşini noi, să facă faţă concurenţei second-hand.

174.000 de maşini la mâna a doua au intrat în ţară anul trecut, în creştere cu 85% faţă de anul anterior. Dacă ar pune TVA pe aceste tranzacţii statul ar câştiga apropoape 300 de milioane de euro pe an.

Second hand importate într-o adevărată junglă, în care kilometrii acelor maşini sunt daţi peste cap, sunt tot felul de dubioşi care aduc aceste maşini şi nimeni nu îi vede sau închid ochii la aceste maşini”, a declarat Nicolae Sorescu, director general Rădăcini Grup.

Importurile au dus la o îmbătrânire a parcului auto, spun dealerii. Astfel, pe străzile din România circulă doar 150.000 de maşini cu o vechime de până în doi ani, iar cele mai multe sunt cele între cinci şi zece ani. În plus, 770.000 de autoturisme sunt mai bătrâne de 20 de ani. Programul Rabla încă nu a început, iar investitorii în componente auto spun că nu au prea multe motive să îşi sporească investiţiile în România.

Avem nevoie de drumuri, de infrastructură. Nu se poate să stau blocat prin Sebeș trei sferturi de oră până trec mai departe. În România distanţele sunt mici, dar le parcurgi într-un timp lung”, a mărturisit Christian von Albrichstfeld, director general Continental Automotive.

Mercedes a ales Ungaria pentru noua fabrică din acelaşi motiv: infrastructura subdezvoltată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri