România primeşte 60 de milioane de euro de la UE pentru modernizarea infrastructurii feroviare şi construcţia unui pod peste Prut

Data actualizării: Data publicării:
Tren de marfă în Portul Constanţa
Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa va fi finanţată de UE cu 43,5 milioane de euro. Foto: Profimedia Images

Uniunea Europeană a decis să sprijine cu 616 milioane de euro 35 de proiecte care vor permite investiţii în infrastructuri cheie care pot fi utilizate atât în scop civil cât şi militar, printre acestea aflându-se şi infrastructura feroviară din Portul Constanţa şi construirea podului peste Prut de la Ungheni, informează Agerpres.

Cele 35 de proiecte au fost selectate în cadrul celei de-a doua cereri de propuneri incluse în Pachetul de Mobilitate Militară.

"Rezultatele celei de-a doua runde de cereri de propuneri reflectă nevoia ca statele membre să îmbunătăţească utilizarea în scop dual a sistemului de transport. A fost o rundă extrem de competitivă cu proiecte câştigătoare din 17 ţări. Sunt încântată că unele proiecte din Germania, România şi Polonia rezolvă în mod direct îmbunătăţirea infrastructurii de-a lungul liniilor de solidaritate" către Ucraina, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina-Ioana Vălean.

Printre cele 35 de proiecte selectate se numără şi modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, etapa 1 Valu lui Traian, care va beneficia de o finanţare de la UE în valoare de 43,5 milioane de euro precum şi proiectarea şi construirea podului peste Prut de la Ungheni, care va beneficia de o finanţare de 16,4 milioane de euro.

O bună parte din bani vor merge către Germania, care va primi aproximativ 155 de milioane de euro pentru a-şi extinde reţeaua feroviară pentru utilizare militară.

Banii sunt destinaţi consolidării podurilor feroviare şi construirii unor noi terminale de marfă. Finanţarea este de asemenea menită să amelioreze conexiunile cu Ucraina pentru transportul de marfă. Reţelele feroviare mai bune ar putea înlocui o parte din capacitatea de transport de mărfuri pe care Ucraina a pierdut-o din cauza blocadei navale a Rusiei asupra porturilor de la Marea Neagră.

Contribuţia financiară de la UE va lua forma unor granturi directe care vor co-finanţa costurile totale ale proiectelor.

Editor : D.R.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru „Oh...
Pro FM
Shania Twain, adevărul despre legătura specială cu Jon Bon Jovi. „Îmi încălzește inima”
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
Cine sunt cei 450.000 de pensionari ce primesc 2.700 lei lunar, deși au cotizat mai puțin de 15 ani?
Digi FM
Imagini cu erupţia vulcanului Ibu din Indonezia, pe fundalul fulgerelor. Rezidenţii din şapte localităţi...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...