Bucăți din Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii au pierdut finanțarea din PNRR. Motivul: probleme la procedurile de achiziții

Data actualizării: Data publicării:
autostrada România
Foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

Bucăți din Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii, cele două șosele de mare viteză care vor lega Moldova de restul țării, au pierdut finanțarea din PNRR. Anunțul a fost făcut de ministrul investițiilor europene. Motivul: probleme la procedurile de achiziții publice, spune Dragoș Pîslaru.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Problema a fost o lipsă de sincronizare între sistemul de achiziții publice de la noi și jurnalul oficial al Uniunii Europene, a explicat pentru Digi24 șeful Companiei de Drumuri. Este vorba despre toți cei 103 kilometri din Autostrada Moldovei deschiși circulației, dar și despre 53 de kilometri din Autostrada Unirii, care leagă Moldova de Transilvania.

Fără bani din PNRR au rămas și 39 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Nădășelu și Poarta Sălajului. Bani a pierdut și proiectul de modernizare a căii ferate dintre Arad, Timișoara și Caransebeș. Nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită, spun oficialii din Ministerul Transporturilor. Astfel, România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiți până în prezent, dar nu va mai primi alți bani pentru aceste proiecte. Ele ar putea fi duse la duse la bun sfârșit tot pe bani europeni, dar din alte programe.

Dragoş Pîslaru, ministrul Fondurilor Europene: „Căutăm surse alternative de finanțare pentru proiectele prioritare, gen segmentele de autostradă din A7 și A8, care nu mai sunt prinse în PNRR. N-o să vă iau proiect cu proiect acuma, o să vă pot spune doar că este vorba de nerespectarea regulamentul european cu privire la achizițiile publice.”

Ministerul Transporturilor a venit cu precizări referitoare la proiectele care vor avea în continuare finanțare din PNRR:

Infrastructură rutieră:

  • Autostrada Moldovei (A7), tronsoanele Focşani – Paşcani;
  • Autostrada Lugoj – Deva (A1), secţiunile D şi E (tunelurile de la Margina – Holdea).

Infrastructură feroviară:

  • Toate cele 4 loturi ale tronsonului CF Cluj – Episcopia Bihor;
  • Un lot din tronsonul CF Arad – Timişoara – Caransebeş (Lugoj – Timişoara).

„În privinţa proiectelor care au fost excluse parţial sau total din PNRR, MTI subliniază că nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită. Astfel, România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiţi până în prezent în proiectele deja finalizate sau aflate în stadiu avansat de execuţie”, arată Ministerul Transporturilor.

Printre acestea se numără:

  • Autostrada Buzău – Focşani (A7) – finalizată şi deschisă circulaţiei;
  • Lotul 1 al Autostrăzii Ploieşti – Buzău (A7) – finalizat şi dat în circulaţie;
  • Secţiunile Leghin – Moşca şi Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (A8);
  • Secţiunile Nădăşelu – Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania);
  • Loturile 1, 3 şi 4 din tronsonul CF Arad – Timişoara – Caransebeş.

„Toate aceste proiecte vor fi continuate şi duse la bun sfârşit prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse europene, convenite împreună cu Comisia Europeană”, susţin reprezentanţii instituţiei.

„Proiectele importante pentru România merg mai departe, cu finanţare europeană. Deciziile luate în dialog cu Comisia Europeană asigură predictibilitate şi continuitate în investiţiile din infrastructură, iar românii vor beneficia de ele, fără povara unei cofinanţări din bugetul naţional”, a transmis ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban, potrivit News.ro.

Ministerul transmite că „modificările privind finanţarea prin PNRR nu sunt cauzate de erori administrative sau de slaba gestionare a proiectelor. Schimbările sunt cauzate de anumite necorelări tehnice între sistemul european de achiziţii (JOUE) şi cel naţional (SICAP), în special privind vizibilitatea publicării unor erate”.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Klaus Iohannis și-a făcut o operație estetică. Un chirurg plastician a explicat schimbările vizibile de pe...
Digi FM
Victor Ponta, primele declarații despre noua parteneră, la câteva luni de la divorțul de Daciana Sârbu...
Pro FM
Enrique Iglesias, din nou tată, a patra oară, la 50 de ani. Viața de părinte îi priește: "Sunt relaxat acasă...
Film Now
Cum reușește Patrick Duffy, Bobby din „Dallas”, să se mențină în formă la 76 de ani: „Linda mi-a schimbat...
Adevarul
Un livrator nepalez a fost lovit pe neașteptate cu pumnul pe stradă de un necunoscut. „Du-te înapoi în țara...
Newsweek
Casa de Pensii anunță care pensionari nu mai plătesc CASS chiar dacă au pensia peste 3.000 lei
Digi FM
Părinții ei sunt multimilionari, dar ea a ales simplitatea. Fiica lui Tom Cruise, impresionantă pe străzile...
Digi World
VIDEO Statui vechi de milenii, avariate de un turist, la un muzeu din China. A sărit de la 5 m înălțime...
Digi Animal World
Panică pe o plajă din Spania. Turiștii au fost evacuați după apariția unei creaturi marine extrem de...
Film Now
Soția lui Bruce Willis dezvăluie cea mai grea decizie după diagnosticul actorului: ”Nu mai e omul pe care...
UTV
Andi Moisescu a divorțat de Olivia Steer, după 22 de ani de căsnicie