Cele mai bune companii feroviare din Europa: Trenitalia, pe primul loc. Unde se află CFR Călători în clasament
Data actualizării: Data publicării:
Tren Frecciarossa, „Săgeata Roșie”, operat de Trenitalia Foto: Shutterstock
Operatorul italian Trenitalia este cea mai bună companie feroviară din Europa, cu un scor de 7,7 pe o scară de la 1 la 10, în timp ce Eurostar, operatorul trenurilor de mare viteză care fac legătura între Londra şi Paris via tunelul de sub Canalul Mânecii, este pe ultimul loc, susţine ONG-ul Transport & Environment, care a evaluat 27 de companii în funcţie de diferite criterii, informează AFP. Compania românească de stat CFR Călători ocupă locul 11.
În acest clasament, Trenitalia este urmat de operatorul elveţian SBB şi compania cehă RegioJet. Pe locul patru se situează operatorul austriac ÖBB, urmat de grupul francez SCNF. Urmează, în ordine, CD, Renfe, Italo, VR, SJ şi CFR Călători cu un scor total de 6,1.
Comparativ, Deutsche Bahn, cel mai mare operator feroviar din Europa, se clasează abia pe locul 16, urmat de operatorul ungar MAV, în timp ce operatorul polonez PKP este pe locul 13, scrie Agerpres.
Potrivit studiului, CFR Călători este printre cele mai proaste companii când vine vorba de politicile de rambursare a prețului biletelor în caz de întârziere sau anulare a călătoriilor. Pe de altă parte, analiza pune compania pe primele locuri când vine vorba de disponibilitatea trenurilor de noapte, alături de operatorul austriac ÖBB.
Tren operat de CFR Călători, în Gara de Nord din București Foto: Shutterstock
Prima concluzie a studiului T&E: „preţul ridicat nu garantează şi calitatea serviciului”. O dovadă este Eurostar care practică preţuri de două ori mai mari decât media europeană şi se situează pe locul 27, ultimul în clasamentul T&E. Potrivit autorilor studiului, o fiabilitate sub medie (14 din 27), absenţa opţiunilor de îmbarcare pentru biciclete şi performanţe puţin peste medie nu compensează preţurile ridicate practicate de Eurostar.
„O dezvoltare a concurenţei pe liniile Eurostar, prin intrarea altor operatori feroviari, ar putea să forţeze compania să îşi reducă preţurile”, susţine Victor Thévenet, coordonatorul studiului.
În schimb, Trenitalia şi compania austriacă ÖBB oferă cel mai bun raport calitate-preţ din Europa, susţine Transport & Environment.
ONG-ul a evaluat o serie de opt criterii pentru a realiza acest clasament al companiilor feroviare cu privire la legăturile lor pe distanţe medii şi luni, cel mai important criteriu fiind preţul. De asemenea, au fost luate în calcul fiabilitatea, reducerile disponibile, politicile de despăgubiri în caz de întârzieri, experienţa călătorilor, dacă oferă sau nu curse de noapte şi dacă există locuri pentru biciclete.
„Trenitalia se diferenţiază în funcţie de experienţa călătorului, SBB este cel mai punctual operator din Europa iar RegioJet are cele mai accesibile bilete”, susţine T&E.
ONG-ul subliniază că toate companiile feroviare ar trebui să îşi îmbunătăţească punctualitatea. „Doar 11 dintre cei 27 de operatori au o punctualitate mai mare de 80%”, subliniază Victor Thévenet. După acest indicator, SNCF din Franța se situează pe locul 11, iar Deutsche Bahn, cel mai mare operator feroviar din Europa, se clasează pe locul 25.
Transport & Environment a făcut de asemenea un apel către state să investească în reţelele feroviare pentru a îmbunătăţi fiabilitatea circulaţiei şi a scădea tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare, pentru a putea diminua preţul biletelor. Aceste tarife sunt foarte mari în Franţa, spre deosebire de Italia, unde statul a investit foarte mult în întreţinerea infrastructurii şi garantarea preţurilor moderate.
Acelaşi ONG invită operatorii feroviari să se inspire din cele mai bune practici. De exemplu, operatorii feroviari din Marea Britanie, care sunt printre cei cu cele mai mari preţuri de pe continent, oferă în schimb posibilitatea de rambursare „începând de la 15 minute de întârzieri şi o rambursare integrală pentru o oră de întârziere", subliniază T&E. O astfel de practică ar încuraja şi mai mult călătorii să opteze pentru tren, crede T&E.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.