Podul pe care nu l-au putut repara 15 miniştri

Data publicării:
cale ferata

De 13 ani, prima cale ferată construită în România zace nefolosită! În dimineaţa zilei de 13 august 2005, podul de la Grădiştea, ridicat în urmă cu 136 de ani de inginerii Regelui Carol I... s-a prăbuşit. Şi prăbuşit a rămas, până azi. Pe cei 74 de kilometri de cale ferată nu mai trece niciun tren. De la Giurgiu la Bucureşti se merge cu ocol prin Videle iar o călătorie durează şi trei ore. Podul ar putea fi reparat abia în 2020. Asta, doar dacă actualul ministru al Transporturilor va duce la bun sfârşit planul predecesorului său.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

În vara lui 2005, un euro costa 3,5 lei, iar România încă nu avea drepturi depline în Uniunea Europeană. Cea mai veche cale ferată din ţară era, însă, funcţională. 70 de mii de oameni călătoreau lunar cu trenul între Bucureşti şi Giurgiu. Şi tot aşa intrau şi ieşeau din ţară 55 de milioane de tone de marfă anual. În august 2005, însă... podul de la Grădiştea s-a prăbuşit.

Au trecut, de-atunci, 13 ani. La cârma Ministerului Transporturilor s-au perindat... 15 miniştri, dar podul de pe magistrala care leagă Bucureştiul de Bulgaria... tot nereparat a rămas.

Autorităţile improvizează. La Grădiştea, în locul podului au încropit o punte strâmbă... din bârne.

De la 1 ianuarie, nu mai circulă nici vagonul improvizat din Grădiştea până-n Giurgiu.

În gară, totu-i pustiu. Oamenii-s trişti... Şi-i acuză pe aleşii de la Bucureşti... că-i duc cu vorba.

Nici primarul nu crede-n minuni. E convins, însă, că fostul ministru giurgiuvean de resort, Răzvan Cuc, putea termina podul în 2020.

La cererea autorităţilor locale din Comana, în toamna anului trecut, fostul ministru al transporturilor a început elaborarea studiului de fezabilitate pentru refacerea podului. Ar urma licitaţia şi construcţia propriu-zisă. CFR Infrastructură anunţă că trenurile vor circula iar între Bucureşti şi Giurgiu, prin Grădiştea, abia în 2020.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Prima apariție oficială a Mirabelei Grădinaru alături de Nicușor Dan. Ținuta și gesturile ei au atras toate...
Digi FM
Un tată divorțat a fost găsit mort în casă după o lună în care a consumat doar bere. Fiul său de 16 ani a...
Pro FM
Cine va moșteni averea de sute de milioane de euro a lui Julio Iglesias. Are afaceri de succes, un avion de...
Film Now
Salma Hayek, dans senzual lângă piscină. Cum arată actrița în costum de baie la 58 de ani: „Tu nu...
Adevarul
Imagini incredibile pe străzile unui oraș din Spania. Blocuri de gheață formate în luna iulie de grindina de...
Newsweek
CCR a motivat de ce trebuie să se pună CASS la pensiile peste 3.000 lei. „E obligația pensionarilor”
Digi FM
Ada Galeș, un nou mesaj de pe patul de spital, după ce a fost operată a patra oară: „Am medici...
Digi World
Detaliul pe care-l ignori de cele mai multe ori când folosești mașina de spălat și care-ți poate aduce doar...
Digi Animal World
Val de reacții după ce o femeie a spus că își lasă câinele singur în curte toată ziua: „Vă rog să citiți...
Film Now
Imagini inedite cu Jason Statham,"dintr-o altă viață". Înainte de a fi durul din filmele de acțiune, a luptat...
UTV
Cum arată vila Mihaelei Rădulescu din Monaco, locul unde și-a petrecut 10 ani alături de Felix: „Acum fac...