Primăria Capitalei vrea să modernizeze autobuzele vechi de 14 ani ale STB cu bani de la Mediu. Răspunsul ministerului

Data actualizării: Data publicării:
autobuz 168 ratb - ratb.ro

Primăria Capitalei nu vrea să renunțe la autobuzele care circulă pe străzile orașului de 14 ani. A găsit în schimb o soluție ca să le mai foslosească încă 7 ani: le va da o nouă înfățișare și le va face mai puțin poluante. Cum e posibil? Va trece o parte din flotă pe gaz. Prototipul va fi gata în august, spune municipalitatea, care speră să obțină finanțare de la Ministerul Mediului. Un lucru imposibil însă anul acesta, pentru că banii au fost deja împărțiți altor proiecte, susţin, reprezentanții ministerului.

Prima tranșă de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 au ajuns în Capitală în urmă cu 14 ani. Primăria nu vrea să le scoată de pe traseu, ci a găsit o soluție pentru a le mări durata de viață: 500 de autovehicule vor trece pe gaz.

Mihai Teodorescu Direcția de Transporturi PMB: În momentul în care facem transformarea, toate părțile care vor avea nevoie de modificări vor fi nou nouțe, primesc o garanție extinsă de 2 până la 5 ani. Autobuzele vor fi adaptate conform standardelor 2020, cele Euro 3 au trecut deja 150 dintre ele printr-o modernizare, le-am pus deja aer condiționat și cele care vor fi pe GNC vor avea aer condiționat.

Experții în energie spun că un avantaj al gazului natural comprimat îl reprezintă reducerea noxelor. După această transformare, norma de poluare a autobuzelor va deveni Euro 6. De asemenea și costul de alimentare scade cu 30 la sută. Sunt însă și dezavantaje.

Dumitru Chisăliță, expert în energie: Elementele care trebuie realizate pentru a converti o mașină sunt foarte facile la modelele noi, după anul 2010, care aveau din fabricație kit-uri pentru GNC. Pentru modelele mai vechi, trebuie făcută o serie de optimizări care din păcate nu garantează reușita 100%.

Motoarele autobuzelor trebuie schimbate și de asemenea, va fi nevoie de stații de alimentare

Dumitru Chisăliță, expert în energie: Presupune și anumite adaptabilități atât la nivelul traficului, este vorba de gabarit. Unui autobuz care pe paltformă are butelii de gaz comprimat, îi crește gabaritul, deci va avea limitări și în trafic, dar și în zona de lucru: garaje, ateliere mecanice.

Proiectul, care mai prevede si transformarea a 100 de autobuze în troleibuze are o valoare estimată de peste 150 de milioane de euro, bani pe care primăria spera să îi obțină de la Ministerul Mediului. Lucru imposibil însă anul acesta.

Mihai Drăgan, purtător de cuvânt Ministerul Mediului: Noi le-am solicitat celor de la Primăria Capitalei un studiu de impact, având în vedere că nu a mai fost finanțat un astfel de proiect. L-am primit, vom analiza dacă este oportună finanțarea, evident cel mai devreme în bugetul de anul viitor, pentru că bugetul Fondului pentru Mediu de anul acesta este deja creionat.

Teodora Iacob, jurnalist Digi24: Un alt proiect prin care Primăria Capitalei încearcă să reducă poluarea din București este achiziționarea celor 130 de autobuze hibrid. Primele autobuze vor ajunge în oraș luna viitoare și vor circula pe liniile 105 și 131

Editor web: Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri