Video S-a deschis lotul 3 din A0. Drumul de la Pitești către Constanța, parcurs doar pe autostradă. Cum merg lucrările pe celelalte segmente

Capitala va putea fi ocolită, începând de luni după amiază, integral pe o șosea de mare viteză. La ora 17.00 s-a deschis circulația pe ultimii 18 kilometri ai A0, între Joița și Bragadiru. Șoferii vor putea ocoli, în sfârșit, Bucureștiul pe un drum modern, rapid și sigur, eliberând centura de traficul de tranzit pe care va rămâne doar cel local, anunță Digi24.
ACTUALIZARE 18:25 Ministrul Transporturilor, Ciprian Şerban, a anunţat luni deschiderea traficului pe ultimii 18 km ai semi-inelului sudic al Autostrăzii A0, care reduce considerabil timpii şi costurile de transport pentru operatorii economici, contribuie la fluidizarea traficului în zona Capitalei şi aduce un beneficiu direct asupra mediului prin scăderea emisiilor generate de ambuteiaje şi rute ocolitoare.
„Astăzi, este un moment important pentru infrastructura din România, pentru transportul din ţara noastră, dar şi pentru descongestionarea traficului din Bucureşti. Deschidem circulaţia pe ultimii 18 km ai semi-inelului sudic al Autostrăzii A0, completând cei 51 km care înconjoară Capitala pe partea de sud”, a transmis, luni, ministrul Transporturilor, într-o postare pe Facebook.
Potrivit acestuia, astfel, „drumul dintre Constanţa şi Curtea de Argeş se parcurge integral pe autostradă – aproape 395 de kilometri neîntrerupţi pe traseul A2-A0-A1”.
Ciprian Şerban a precizat că peste câteva săptămâni, odată cu conectarea DEx12 Craiova–Piteşti la A1, se va putea merge de la Craiova la Constanţa pe 474 de kilometri de autostradă continuă.
„Deschiderea acestui tronson are o importanţă strategică majoră: reduce considerabil timpii şi costurile de transport pentru operatorii economici, contribuie la fluidizarea traficului în zona Capitalei şi aduce un beneficiu direct asupra mediului prin scăderea emisiilor generate de ambuteiaje şi rute ocolitoare”, a mai transmis ministrul Transporturilor.
Acesta se referă la proiectele importante pentru perioada următoare: „Privim însă mai departe: pe cele trei loturi ale A0 Nord se lucrează în ritm susţinut, cu termene clare, iar modernizarea Centurii Bucureşti şi proiectele celor zece drumuri radiale vor întregi infrastructura orbitală a Capitalei. Aceste investiţii vor lega mai rapid provinciile istorice, vor susţine exporturile şi vor reduce presiunea traficului urban”.
Știrea inițială
De luni se va putea circula de la Constanţa la Curtea de Argeş pe autostradă (A2-A0-A1), de la ora 17:00, a scris pe pagina sa Facebook, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol
„Lotul 3 A0 Sud (18 km), pregătit pentru deschidere! Mâine (30 iunie 2025), de la ora 17:00, se va putea circula de la Constanţa la Curtea de Argeş pe autostradă (A2-A0-A1)”, a informat oficialul.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Segmentul A0 Sud lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud şi 2,5 km din Centura de Nord, despărţite de autostrada A1 spre Piteşti, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla.
Proiectul mai include patru poduri, şase pasaje (overpass-uri), nouă pasaje pe autostradă, 46 de podeţe, două parcări de scurtă durată şi două zone de servicii, având o valoare de peste 800 de milioane de lei, proveniți, în mare parte, din fonduri europene.
Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu s-a aflat pe șantierul A0 Sud, la jumătatea lunii mai, ocazie cu care a declarat: „Este un lot la care ţin foarte mult, acest lot care închide, de fapt, semicercul sudic al autostrăzii A0. (...) Sunt extrem de importanţi pentru bucureşteni aceşti (...) kilometri, sunt extrem de importanţi pentru cei care vin dinspre Piteşti pe A1, nu vor mai intra în Bucureşti, vor ocoli în regim de autostradă Bucureştiul, mergând spre Constanţa”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Întrebat, pe 13 mai 2025, de ce s-au întârziat lucrările pe acest lot, directorul CNAIR a răspuns: „Termenul contractual este decembrie 2023. În momentul de faţă există revendicări ale antreprenorului pentru extensie de timp. Unele au fost respinse de către noi, pe altele suntem în analiză, dacă sunt justificări care stau în picioare noi vom proceda la prelungirea termnului, dar o întârziere de doi ani este greu a fi atinsă”.
Autostrada care înconjoară Capitala are 100 de kilometri și va fi gata spre toamna lui 2026, lucrându-se încă la segmentul dintre Joița și Corbeanca, contractat de către o companie italiană.
Întregul segment din A0 Sud, de aproximativ 51 de kilometri, se află încă în faza de construcție. Segmentul de șosea dintre DN3 și A2, pe care lucrează un constructor român, ar putea fi inaugurat toamna aceasta, promit autoritățile, deși termenul contractual de finalizare este prevăzut pentru 2026, anunță Digi24.
Tot anul viitor ar putea fi dat în folosință și segmentul dintre DN2 și DN3, pe care lucrează un constructor din China, deși termenul de încheiere al construcției acestei porțiuni de șosea este noiembrie 2025.
Editor : C.A.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.