Trenurile private au profit pe liniile abandonate de CFR 

Data publicării:
TrenPrivat

Ruta Bucureşti-Olteniţa a fost lăsată liberă de CFR Călători, care a retras toate trenurile din cauza furturilor de fier şi a blatiştilor. Un operator privat a închiriat linia pentru 60.000 de euro pe an şi are succes.

„E mai avantajos, mai sigur. Nu se mai merge cu naşul. Nu mai e ca cel dinainte. Înainte mergeau cu un leu şi îl luai şi pe naş la bătaie dacă era nevoie să-ţi dea o cafea”, spune un călător.

Ca să poată concura cu microbuzele şi să atragă navetiştii, compania particulară a investit aproape 150.000 de euro în repararea liniei.

Viteza maximă de circulaţie era undeva la 30 de km la oră, la ora actuală viteză de circulaţie este de 50 de km la oră”, spune Constantin Oprea, director general al unei companii private.

Călătoria de două ore şi jumătate s-a scurtat acum cu o oră. Şi nu este singurul avantaj oferit călătorilor la acelaşi preţ cu cel pe care îl cerea CFR.

S-au făcut investiţii şi pe partea de securitate. Au fost instalate camere de supraveghere şi a fost angajat personal de pază. Acum pe această linie circulă în fiecare zi aproape 3.500 de călători.

Sunt condiţiile mai bune și nu mai sunt întârzieri.

Nu este singura rută abandonată de CFR Călători pe care circulă trenuri private. Trenurile aceleiaşi companii fac şi legătura între Bârlad şi Galaţi, Nehoiaşu şi Buzău şi Slănic şi Ploieşti Sud. În total, compania plăteşte statului o chirie de 220.000 euro/ an, iar până acum a investit în reparaţia liniilor 600.000 euro. 

Companiile particulare au profit şi pe liniile unde circulă în paralel cu Căile Ferate Române. Biletul de la Cluj-Napoca la Oradea la un tren privat costă 21,5 lei. Va ajunge la destinaţie în exact trei ore şi nouă minute.

„E la fel preţul ca şi la CFR, dar ajunge mai repede. cu o jumătate de oră ajungem mai repede acasă”, spune opasageră.

Ca să facă profit acolo unde statul a dat greş, companiile private au luat afacerea în serios.

Reducerea cheltuielilor de personal, reducerea furturilor eliminarea călătoriei frauduloase”, spune Constantin Oprea, director general al unei companii private.

Trei firme private fac acum concurenţă trenurilor de stat: Regiotrans, Interregional Călători şi Transferoviar Călători. Pe lângă încasările din bilete, primesc şi subvenţii de la stat, care doar anul acesta se ridică la aproape 73 de milioane de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Era de aşteptat, nu putea trăi fără el! Anunţul trist despre Nina Iliescu, văduva fostului preşedinte, a...
Digi FM
Tragedie în vacanță all-inclusive: Un bărbat de 70 de ani a murit după ce a mâncat pui insuficient gătit în...
Pro FM
Kelly Clarkson, în lacrimi pe scenă, cu doar 12 zile înainte de moartea fostului soț, Brandon Blackstock...
Film Now
Cum a început prietenia dintre Sandra Bullock și Jennifer Aniston: „Hollywood ne-a divizat, nimănui nu-i...
Adevarul
De ce nu e greșit să spui «La mulți ani» de Sfânta Maria Mare. Explicația preotului care schimbă tot ce știm...
Newsweek
Budăi: PSD nu a fost de acord cu CASS la pensie peste 3.000 lei. Când crește pragul la 4000 lei?
Digi FM
În ce relații au rămas Daciana Sârbu și Victor Ponta după divorț. Fosta soție a politicianului nu s-a ferit...
Digi World
Ce este miastenia gravis, boala de care suferă fosta campioană de tenis Monica Seles. Cum se manifestă...
Digi Animal World
Panică pe plajele din Maine, după ce un rechin alb uriaș a fost observat aproape de țărm. Poliția avertizează...
Film Now
Jennifer Aniston, mărturisiri rare, la 20 de ani de la divorțul de Brad Pitt: "A fost o perioadă extrem de...
UTV
Jason Momoa, la un pas de moarte în ocean. „Am renunțat. În mintea mea, murisem deja”. Experiența care i-a...