Galerie Foto 63 de oferte pentru cumpărarea super-iahtului de 75 de milioane de dolari al unui oligarh rus. Valoarea lor este secretă
Data actualizării: Data publicării:
Superiahtul Axioma este scos la licitație Foto: Profimedia Images
Un super-iaht de 75 de milioane de dolari al unui miliardar rus a fost scos la licitaţie în Gibraltar. Este prima vânzare a activelor unui oligarh de când Putin a invadat Ucraina în februarie, scrie The Guardian.
Este vorba despre nava Axioma, care are o lungime de 72,5 metri.
Vasul de lux a fost confiscat de la miliardarul Dmitri Pumpianski.
Axioma este sechestrat în Gibraltar din luna martie, după ce banca americană JP Morgan a anunțat că proprietarul Dmitri Pumpianski nu a rambursat un împrumut de 20 de milioane de dolari.
Biroul mareşalului amiral din Ucraina a declarat marţi că "a primit 63 de oferte" pentru Axioma, dar a refuzat să detalieze valoarea ofertelor pentru iahtul care are şase cabine de lux pentru oaspeţi, o piscină, o sală de cinema 3D, sală de sport, jacuzzi şi un spa complet echipat.
"Detaliile ofertantului şi valoarea ofertei vor rămâne confidenţiale", a transmis instanţa într-un comunicat. "Detaliile despre valoarea de vânzare a navei vor fi disponibile odată ce tranzacţia va fi finalizată, în aproximativ 10 până la 14 zile".
Vânzarea iahtului Axioma a atras controverse, deoarece este vândut nu în beneficiul poporului ucrainean, ci pentru o bancă de investiţii din SUA, JP Morgan, care susţine că Pumpianski îi datorează mai mult de 20,5 milioane de euro (17 milioane de lire sterline).
Pumpianski este proprietarul și președintele companiei producătoare de țevi din oțel OAO TMK, furnizor al Gazprom. În vârstă de 58 de ani, el are o avere estimată la 1,84 miliarde de lire sterline și a fost sancționat de Marea Britanie, UE și SUA.
De când au fost impuse restricții oligarhilor ruși, ca urmare a invaziei din Ucraina, Axioma este prima ambarcațiune de lux pusă sub sechestru care este scoasă la vânzare.
Unele guverne, inclusiv al Marii Britanii, au cerut ca veniturile obținute din bunurile confiscate să fie canalizate către ajutarea refugiaților ucraineni. Deși era proprietatea lui Pumpianski, vasul - care s-a numit inițial „Red Square” atunci când a fost construit, în 2013 - putea fi închiriat de milionari cu până la 549.000 de euro pe săptămână, plus cheltuielile aferente folosirii lui.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.