Un incident grav a avut loc în centrul orașului Mannheim, Germania, unde un autoturism a intrat într-o mulțime de oameni, făcând mai multe victime. Poliția a blocat accesul în zonă, iar autoritățile au avertizat populația să evite centrul orașului din cauza unei „situații care pune viața în pericol”.
Atacatorul avea antecedente penale
ACTUALIZARE 23:00 Șoferul mașinii care a intrat în mulțime este un cetățean german care locuia singur, nu are copii, avea antecedente penale și există dovezi privind problemele sale psihice, au anunțat poliția și procurorul într-o conferință de presă, potrivit focus.de.
Din primele elemente ale anchetei nu s-a putut stabili dacă există o motivație politică pentru actul comis de șofer.
Făptașul a executat o pedeapsă cu închisoarea pentru vătămare corporală în urmă cu zece ani. A mai fost și un caz de conducere în stare de ebrietate pe numele său. Ultima dată când a fost în atenția autorităților a fost în 2018, când acesta a fost semnalat cu „discurs de ură pe Facebook”.
Bărbatul nu a fost deocamdată interogat de poliție.
Șoferul mașinii este un cetățean german
ACTUALIZARE 17:30 Suspectul a fost reținut. Bărbatul ar fi un cetățean ,german care a acționat singur, actualmente fiind rănit și internat în spital, potrivit focus.de. Este vorba despre un bărbat în vârstă de 40 de ani, care locuiește în landul Renania-Palatinat.
Două persoane au fost omorâte, o femeie de 84 de ani și un bărbat de 54 de ani.
Trei dintre răniți, inclusiv un copil, sunt în stare gravă și au primit îngrijiri la Spitalul Universitar din Mannheim.
După ce a declanşat o amplă operaţiune de verificare, cu străzi închise şi controale rutiere, poliţia din Mannheim a confirmat că nu există nicio dovadă a implicării a mai mult de o persoană în incidentul de luni. Autorităţile, care iniţial sfătuiseră localnicii să rămână în case, a anunţat că nu există niciun pericol suplimentar pentru locuitorii din zonă.
Cel puțin două persoane și-au pierdut viața
ACTUALIZARE 16:00 Cel puțin două persoane și-au pierdut viața și alte 25 au fost rănite în atacul de la Mannheim, potrivit focus.de. Un suspect a fost reținut, și ar fi vorba despre șoferul mașinii, potrivit sursei citate.
„Din cauza situației de desfășurare a poliției, cetățenii sunt rugați să evite centrul orașului Mannheim și să facă un ocol larg”, scrie poliția din Mannheim pe X.
Locul în care s-a produs atacul
ACTUALIZARE 15.20: O persoană a murit și mai multe sunt rănite, a declarat un purtător de cuvânt al poliției, adăugând că un suspect a fost arestat.
Știrea inițială: O mașină a intrat într-o mulțime de oameni în orașul Mannheim, situat în vestul Germaniei, a raportat luni ziarul Mannheimer Morgen, citând martori.
Forțele de ordine au intervenit imediat și au blocat complet accesul în centrul orașului, potrivit Reuters. Incidentul a avut loc în zona Planken, unde, în această perioadă, se desfășoară târgul de Carnaval, cu peste 60 de standuri de mâncare și jocuri de distracție.
Martorii oculari spun că mașina a venit dinspre Friedrichsring și a accelerat pe Planken, lovind pietoni pe traseu.
Potrivit Mannheimer Morgen, o persoană a fost găsită decedată la fața locului.
Ministerul de Interne al landului Baden-Württemberg a transmis o avertizare oficială, îndemnând locuitorii să evite zona centrală a orașului din cauza unei „situații care pune viața în pericol”.
„Este îngrozitor, nimeni nu știe exact ce s-a întâmplat, vedem doar răniți și un mort. Nu știm ce să facem”, a declarat un comerciant aflat în zona incidentului.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Potrivit Mannheim24, un SUV negru a intrat cu viteză mare în oameni, deplasându-se dinspre Piața Paradeplatz, situată central, către turnul de apă, un simbol al orașului Mannheim.
Poliția investighează circumstanțele în care s-a produs tragedia și nu a oferit încă detalii oficiale despre motivul incidentului sau despre starea celor răniți.
Poliția era în stare de alertă maximă pentru paradele de carnaval din acest an, după ce conturi de social media asociate cu gruparea militantă Statul Islamic au făcut apel la atacuri asupra evenimentelor din Köln și Nürnberg.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 134 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.