Banca Angliei: Regatul Unit va intra în cea mai lungă recesiune din istoria sa

Banca Angliei avertizează că Regatul Unit se va confrunta cu cea mai lungă recesiune de când au început să se facă măsurători, în condițiile în care rata dobânzii de politică monetară a fost crescută cel mai mult în ultimii 33 de ani, relatează BBC.
În prognoza sa în privința economiei britanice, banca centrală transmite că țara se va confrunta cu o „scădere foarte problematică” de doi ani și că rata șomajului aproape că se va dubla.
Dobânda de politică monetară a fost crescută de Banca Angliei la 3% de la 2,25%, cea mai mare creștere din 1989 și până astăzi. Costurile împrumuturilor sunt la cel mai mare nivel din 2008, an în care sistemul bancar din Regat era aproape de colaps.
Ratele dobânzilor au crescut constant din decembrie 2021, când costurile de trai au crescut accelerat, lăsând mulți britanici în sărăcie.
Recesiunea este definită ca fiind scădere economică pe perioada a trei trimestre consecutive. Banca Angliei apreciază că deși recesiunea care urmează nu va fi cea mai profundă din istoria țării, ea va fi cea mai lungă, urmând să continue până în prima jumătate a lui 2024.
Banca Angliei consideră că creșterea dobânzii de politică monetară va face creditele mai scumpe și va încuraja oamenii să nu mai cheltuie, pentru a micșora presiunea pusă pe prețuri și pentru a micșora inflația.
Deși efectele vor fi bune pentru cei care economisesc, cei care au credite vor suferi din cauza dobânzilor mai mari.
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.