O gafă a oficialilor americani, după atacul de la Manchester, a "iritat" autoritățile britanice
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/Getty Images
Numele atacatorului sinucigaș de la Manchester a fost făcut public de către oficiali americani, înainte ca poliția britanică să confirme identitatea bărbatului. Acest gest ar fi putut periclita ancheta în desfășurare a autorităților din Regatul Unit, în condițiile în care poliția îi caută acum pe complicii lui Salman Abedi.
Foto: Guliver/Getty Images
Numele lui Salman Abedi a apărut în presă marți, iar jurnaliștii au citat drept surse mai mulți oficiali americani. Poliția britanică a refuzat inițial să confirme informațiile, însă după două ore a admis faptul că suspectul atentatului este, într-adevăr, Salman Abedi, un cetățean britanic de origine libiană.
Potrivit The Guardian, scurgerea în presă a informațiilor despre atacator ar putea înrăutăți relațiile dintre SUA și Marea Britanie, dar și relațiile Americii cu aliații săi, care ar putea refuza pe viitor să mai împărtășească informații cu SUA.
Guvernul britanic afirmase marți că are deja câteva nume în legătură cu atacul în care au murit 22 de persoane, iar alte 59 au fost rănite, însă că nu le va face publice până la finalizarea anchetei.
Amber Rudd, secretar de stat britanic, a declarat într-un interviu pentru Radio 4 că este "iritant" când oficialii scurg informații sensibile în presă și a criticat autoritățile americane pentru că au pus în pericol investigația. Rudd a mai adăugat și că le-a cerut expres oficialilor SUA să dea asigurări că astfel de lucruri nu se vor mai întâmpla pe viitor.
Lipsa de discreție a autorităților americane vine după scandalul în care a fost implicat președintele Donald Trump, după ce s-a aflat că a dezvăluit informații secrete oficialilor ruși, pentru a arăta cât de bine informat este.
Thomas Sanderson, directorul proiectului de amenințări internaționale al Centrului de Studii Strategice, a declarat că dezvăluirile americanilor au fost o greșeală: "Brusc, ai 10.000 de reporteri care au înconjurat casa atacatorului, când poliția și-ar fi dorit mai degrabă o abordare mai subtilă. Această administrație este una din care se scurg multe informații. Marea Britanie și Israelul sunt unele dintre cele mai mari surse de informații secrete din lume. Acum se vor gândi de două ori înainte să împărtășească aceste informații".
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 140 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.